חדשות    

איך אני רוכב: תוך חודש קורקינטים שיתופיים יחויבו במספר זיהוי

איך אני נוהג לקורקינטים? בקרוב נוכל לדווח על נהיגה פרועה של קורקינטים ברחבי תל אביב .עיריית תל אביב-יפו הנחתה את החברות המחזיקות בהיתר זמני להצבת קורקינטים חשמליים שיתופיים במרחב הציבורי של העיר להתקין מספר זיהוי לכל כלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי של העיר.  בבסיס דרישה זו עומדת מטרה של  שמירת הסדר הציבורי וכן הגנה על בטיחותם של הולכי הרגל והמשתמשים בכלים אלה.

בהתאם למכתב שיצא היום (מצ"ב) לשלוש החברות המחזיקות בהיתר זמני,בירד ליים ווינד, עד לתאריך 15.12.2019 עליהן להתקין מספר זיהוי לכל  אחד מהכלים אשר מוצבים על ידם במרחב הציבורי העיר. החל ממועד זה, העירייה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לתפיסה וסילוק כלים שיתופיים אשר ימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר.

בנוסף, וכדי למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, תאפשר העירייה לציבור הרחב לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים אשר נוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני. התמונות בצירוף המידע הרלוונטי יועברו בתוך 24 שעות לבעל ההיתר הזמני שהכלי שלו נמצא נוסע על המדרכה. כדי לצלם כראוי יש לצלם ישירות מתוך אפליקציית 106. עם קבלת המידע, על חברות השכרת הקורקינטים לפעול להטלת סנקציות מתאימות על הרוכבים. כמו כן, החל מתאריך 31.1.2020 תבקש העירייה לקבל דיווח חודשי בכל הנוגע לאופן הטיפול במקרים שהועברו לחברות.

ההסדרה נועדה ליצור איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד לבי ןהצורך והיתרונות שבאמצעי התחבורה השיתופיים מאידך.  העירייה מאמינה, כי תוצאה מיטבית תושג באמצעות רישוי כלי רכב דו גלגליים חשמליים ואכיפה אלקטרונית כנגד רוכבים אשר אינם מצייתים לחוק. העירייה עוקבת אחר קידום הנושא ברמה הארצית על ידי משרד התחבורה.

 מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות. חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, במטרה להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי זולתם ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה על מנת לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי."

בקרוב: מספרי רישוי לקורקינטים שיתופיים כמו באוטו

חברת השכרת הקורקינטים בירד העלתה מחירים בשבתות, בחגים ובלילות