חדשות    

ממשלת גרמניה נגד ברלין: מתנגדת לרפורמת השכירות

לאחר שהדאיגה את המשקיעים ואושרה בברלין לפני כחודש רפורמת השכירות נתקלת בחסמים מצד השלטון המרכזי בגרמניה. ממשלת גרמניה מתנגדת  לחלקים נרחבים ברפורמה. הטענה של הממשלה היא שחלקים רבים מנוגדים לחוקה ולא יזכו לאישור בית המשפט.

כך למשל בהודעה של שר הפנים הגרמני לנציג בברלין של מפלגת השמרנים,  מפלגת השלטון הוא כותב כך: "צעדיv האחרונים של ברלין – מדינת-מחוז בגרמניה – מהווים עיוות"של החקיקה הפדרלית בנושא, ולכן מתנגשים עם סמכויותיה של הממשלה הפדרלית, שפעלה באופן עצמאי להורדת מחירי השכירות". עוד מבקר את השר היבטים ברפורמה שפוגעים בזכויות בעלי הדירות ולטענתו אינם חוקתיים.

המתח נוצר עקב קואליציית שמאל בברלין לעומת מרכז-ימין בשלטון המרכזי .הממשלה בברלין אישרה את הרפורמה שלפיה קובעים מחירי מקסימום נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי השוק, לפי גיל הבניין ומצב הדירה, בנוסף להקפאת שכר הדירה כמעט לחלוטין לחמש השנים הבאות והעסקת 200 עובדי עירייה חדשים שיפקחו על יישומה. הרפורמה טרם נכנסה לתוקף, והיא אמורה להיות מאושרת רק בינואר-פברואר 2020. משרד הפנים הגרמני גם העריך, כי קביעת תאריך ההתחלה של הרפורמה על ה-18 ביוני בדיעבד גם הוא אינו חוק.

כרגע עתרו הן משרד הפנים והן בעלי הדירות לבית המשפט, והוא שיכריע בסוגיה.

חשש אחר הוא שוק שחור. כבר כיום מתנהל שוק שחור בתחום הדיור בברלין. בגלל מצוקת הדיור הגדולה, רבים משלמים יותר משכר הדירה הקבוע בחוק עבור דירות באזורים נחשקים. כבר כיום שכר הדירה בברלין מפוקח, אך בעלי דירות והשוכרים עוקפים את החוק.  בברלין יש בשנים האחרונות אוכלוסייה שיכולה להרשות לעצמה מחירים כאלה. ברפורמה הנוכחית ברלין למעשה משעה את המדד הנוכחי הנוכחי לחמש השנים הקרובות וקובעת מחיר מקסימום שמבוסס על המחירים שהיו בעיר ב-2013.

מנכל חדש לאיי.די או: איך יתמודד עם הקפאת שכר הדירה בברלין?

מנכ"ל חדש לאיי.די או: איך יתמודד עם הקפאת שכר הדירה בברלין?