חדשות    

מנהל הכספים של טבע מגיב להאשמות: "נגן על עצמנו בתוקף:

טבע

מנהל הכספים של טבע הגיב להאשמות חלקה של טבע בקרטל מחירים: "הוגשה תביעה מתוקנת, לא חדשה. מספר גדול של מדינות בארה"ב טוענות כי היה קרטל של תיאום מחירים. אנחנו נגן על עצמנו בתוקף; יש הרבה האשמות, אבל נגן על עצמנו. חשוב לי להדגיש שזה עדיין תיק אזרחי ולא פלילי,"

בכנס שערך בית ההשקעות אופנהיימר בתל-אביב, הגיב מייקל מקללן, מנהל הכספים של חברת התרופות טבע, לנושא התביעה בנוגע לקרטל תיאום מחירי התרופות הגנריות בארה"ב. לטענתו,  "הוגשה תביעה מתוקנת, לא חדשה. מספר גדול של מדינות בארה"ב טוענות כי היה קרטל של תיאום מחירים. אנחנו נגן על עצמנו בתוקף; יש הרבה האשמות, אבל נגן על עצמנו. חשוב לי להדגיש שזה עדיין תיק אזרחי ולא פלילי, לא היו התפתחויות בתחום הזה, ואנחנו מסתכלים על זה ברצינות, אבל בנקודה זאת אין לי הרבה מה לומר בנושא".

עוד טוענת התביעה, כי במקרים מסוימים תיאום המחירים הוביל לעליית מחירים של מעל 1,000%. .

לפי דיווחים בבבלומברג וברויטרס, מלבד טבע נתבעות גם סנדוז, הזרוע הגנרית של חברת נוברטיס; אקטביס, שרכשה טבע ב-2016; ותרו הישראלית, שבשליטת סאן מהודו. התביעה גם נגד כמה בכירים בחברות ובהם בכירים לשעבר בטבע – מורין קבאנו ודיוויד רקנתלר .

בתביעה נטען כי טבע נמצאת במוקד הקנוניה, ובמהלך 2013-2015 היא העלתה מחירים של 112 תרופות גנריות. בשלב זה, לא ידוע מה היקף החשיפה של טבע בתביעה זו.

על מצבה של טבע, שבשנים האחרונה ספגה הפסדים ופיטורים, אמר מקקלן בכנס אופנהיימר, כי "ביצענו התקדמות טובה מאוד בהפחתת בסיס העלויות שלנו, כשהפחתנו אותו ב-2.5 מיליארד דולר. סגירת אתרים שכבר מתוכננים להיסגר תביא אותנו לחיסכון של 3 מיליארד דולר כפי שהצגנו לשוק". הוא הוסיף כי מספר העובדים פחת ב-10,400 מתחילת תוכנית ההתייעלות.

טבע עומדת במרכז תביעה בארצות הברית על קרטל וניפוח מחירים

טבע קיבלה אישור למכירת תרופה שמכירותיה הסתכמו בכ-960 מיליון דולר

כאב הראש של טבע לא נגמר – התחרות בשוק המגרנה עולה מדרגה