חדשות    

מקורות וחברת החשמל נקראות להחזיר עובדים שפרשו

הקורונה יוצרת חשש שיושבתו שירותים חיונים. לכן  שר האנרגיה יובל שטייניץ פנה במכתב לחברות האנרגיה העיקריות, עם הוראות הכנה לימי משבר קשים יותר ממה שהורגלו במדינה בחודש האחרון. המכתב נשלח ליושבי ראש הדירקטוריון ומנכ"לי חברות התשתיות הגדולות במשק, ובראשן חברת החשמל, מקורות, חברת ניהול מערכת החשמל הארצית, חברת נתיבי גז וחברת תשתיות נפט, שאחראית על הולכת הדלקים במדינה.

שטייניץ כותב:  "אספקת האנרגיה והמים קריטית לתפקודן של כל יתר המערכות במדינה, לרבות מערכות הבריאות והביטחון, והמערכת הכלכלית והפיננסית", "כל יו"ר וכל מנכ"ל של חברה יראה עצמו אחראי אישית להמשך תפקודה של החברה שבה הוא מכהן, גם במקרה של התפתחות תנאי קיצון של רבבות חולים ומאות אלפי מבודדים במדינת ישראל", לשון השר.

הצעד המהותי יותר הוא "להכין כוחות 'מילואים' שיוכלו להחליף בעלי תפקידים חיונים בחברה במקרה שיכנסו לבידוד,  בין השאר על ידי פניה מראש לעובדים שפרשו בעשור האחרון". בחברת החשמל שדרת הניהול הבכירה (מרמת סגן מנהל אגף ומעלה) כוללת כ-100 אנשים, ואילו בשאר החברות עד כמה עשרות אנשים. לסיכום כותב  שר האנרגיה יש "לגבש את חבילת הצעדים הנדרשת בהתאם לאופי הפעילות בחברה, וליישמה באופן מיידי"

ועד עובדי חברת החשמל מציע 30 אלף שקל לזוגות להט";בים בהליכי פונדקאות

הסוד להוזלת תעריף המים: נדל"ן של מקורות