חדשות    

משהו חשוד בשכונת דניה: תושבי השכונה הגישו ערר על התוכנית להרחבת השכונה

תוסספת של 226 דירות במרכז  המחלוקות בין תושבי שכונת דניה  בחיפה לוועדה המחוזית. כ-800 מתושבי השכונה  דורשים שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בהתנגדויות שלהם לתוכנית. אל ופנו ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, איתמר בן-דוד, בבקשה שיתיר להם להגיש ערר למועצה הארצית בעניין החלטת ועדת משנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, לאחר שזו דחתה את ההתנגדויות שלהם .

התושבים המערערים טוענים כי כל הדיון  נערך למראית-עין ולצורכי הפרוטוקול, וכי לא הקשיבו לקולותיהם. עוד טוענים התושבים כי  כי מניסיון העבר של שריפות גדולות שהיו על הכרמל, בעת חירום לתושבים קשה להימלט מהשכונה, כפי שאירע בעת השריפה הגדולה שהתרחשה בכרמל ב-2010. טיעון נוסף הוא שהפרויקט החדש צפוף מעבר למה שתוכנית המתאר העירונית קובעת, וכי הם התריעו על קשיי תחבורה בשכונה, עקב ניתוקה משאר חלקי העיר.

הפרויקט המתוכנן הוא "דניה הירוקה", המתפרס  על שטח של 107 דונם. היזמים הם חברת "דניה הירוקה" בבעלות גלעד קוגלמן, אלכס הופמן ומנחם כרמל.

הוועדה המחוזית דחתה בעבר את רוב הטענות וקבעה כי הבעיות של השכונה אינן קשורות לפרויקט הממוקד אלא קיימות כבר היום בשכונה, וכי סלילת נתיב נוסף או דרך מילוט לכיוון מערב הם באחריות העירייה.

מדברי התושבים עולה כי "הדיון בו נשמעו דברי המתנגדים בפירוט רב, נערך למראית-עין ולצורכי הפרוטוקול בלבד, והוועדה המחוזית לא שמעה את טענותיהם בלב פתוח ובנפש חפצה כנדרש ממנה, שכן החלטתה כבר הייתה כתובה ומוכנה מראש".

המתנגדים טוענים כי הדיון היה ארוך אך ההחלטה התקבלה באותו יום. "האפשרות שחברי ועדת המשנה להתנגדויות דנו בהתנגדויות שנשמעו, התלבטו בהן וגיבשו את עמדתם המקצועית, ושנוסחה החלטה מנומקת עוד באותו יום, נראית בלתי סבירה לחלוטין ולמעשה בלתי אפשרית", נכתב בבקשה לערר. "מבלי לזלזל ולו במשתמע ביעילותה של הוועדה המחוזית, לא סביר שהחלטה בסדר גודל כזה התקבלה או יכולה הייתה להתקבל בשעות העבודה המעטות שנותרו ביום. ברור לכל מי שעיניו בראשו… כי לא נערך דיון רציני בהתנגדויות לאחר שמיעתן, וכי ההחלטה כבר נתקבעה ימים לפני הדיון בתוכנית בו נשמעו המתנגדים, דבר המהווה טעם כשלעצמו לפסילת ההחלטה".