תוכן ממומן    

מתכננים הקמת חברה – כל מה שמומלץ להכיר לפני בחירת רואה חשבון לעסק

הקמה של עסק אינה עניין של מה בכך. מדובר בהליך מורכב שמצריך ליווי מטעם אנשי מקצוע שונים. במאמר הנוכחי נתמקד בכל הפרטים שחשוב לדעת רגע לפני שבוחרים ברואה חשבון שיעשה לכם סדר בניהול הפיננסי של העסק.  

לפני הקמת חברה בע"מ, הבעלים חייבים לעבוד מול רשויות המס ולקבל החלטות קריטיות בקשר לתהליך ההקמה. במהלך זה בעל העסק חייב לסמוך על רואה חשבון שילווה אותו ויסייע לו לקבל החלטות חכמות. לאחר הקמת החברה, היא תהיה ישות משפטית ותהיה חייבת להגיש דו"חות כספיים ולשלם מיסים בהתאם לתקנות המס. גם בשוטף, כל חברה צריכה שיעמוד מאחוריה איש מקצוע שמנהל בקפידה את ההוצאות, ההכנסות והדיווחים לרשויות השונות. בירור קצר ברחבי הרשת אודות רואי חשבון שונים, יאפשר לכם לראות כי קיים היצע רחב של אנשי מקצוע שמציעים את שירותיהם לחברות בהקמה. לצורך המאמר הנוכחי התייעצנו עם גורם בכיר מטעם משרד רו"ח OPAL וריכזנו עבורכם את הפרטים שמומלץ להכיר בהם רגע לפני שבוחרים ברואה חשבון לעסק. אם אתם רוצים לבחור נכון, כדאי שתישארו אתנו ותצאו עם כל המידע החיוני בנושא זה.

1.     המלצות מטעם גורמים אמינים

הדבר הראשון שמומלץ שתכירו בו זו האפשרות לקבל המלצות מטעם גורמים אמינים. עליכם לפנות אל בעלי חברות גדולות שאתם סומכים עליהם ולבדוק מי הוא רואה החשבון שמלווה אותם. שימו לב, ההמלצה היא לפנות אל כמה שיותר גורמים, כדי שתוכלו לקבל מספר חוות דעת. יש מי שאומרים כי פניות מרובות לגורמים מוסמכים עשויות להוביל לבלבול, אך אנחנו טוענים ההפך. שכן, לדעתנו, ברגע שיש מספר רב של המלצות, מתאפשר "לנפות" את רואי החשבון שיתגלו בהמשך כלא מתאימים עבורכם.

2.     הניסיון שלו בתחום

אם יישמתם כבר את הדבר הראשון שצוין לעיל, סביר להניח שמוצגים בפניכם כעת כמה שמות של רואי חשבון מומלצים. בשלב זה, עליכם לערוך בירור עם רואי חשבון אלו ולבחון את הניסיון שלהם בתחום. בירור מעמיק יאפשר לכם לקבל את התמונה המלאה אודות סוגי החברות שעמם רואי החשבון עבדו או עדיין עובדים כיום. ההמלצה היא לבדוק באופן מעמיק אם ישנן חברות בעלות אופי דומה לחברה שלכם. שכן, כך, יתאפשר לכם לדעת שיש לרואה החשבון ניסיון מעמיק בתחום.

3.     ההיכרות שלו עם הרשויות השונות

בעלי חברות רבות בוחרים את רואה החשבון שלהם לפי הקשרים האישיים שיש להם עם בכירים ברשויות המס (אם בכלל יש כאלו). ההמלצה היא לברר מראש אם יש לרואה החשבון קשרים טובים ברשויות המס ובמע"מ. שכן, קשרים אלו עשויים להיטיב עמכם בעת הצורך.

4.     האופי שלו

כל איש מקצוע מביא עמו את המידע שצבר עם השנים וגם חלקים מהאישיות שלו, זו עובדה ידועה. אתם צריכים להיות בטוחים כי אתם בוחרים ברואה חשבון לא רק לפי הניסיון והמקצועיות, אלא גם לפי האופי. שכן, צריך להיות חיבור טוב ביניכם לבינו שעשוי להוביל לתקשורת טובה. ההמלצה היא לערוך שיחת היכרות קצרה עם רואה החשבון. במהלך השיחה, ניתן לשאול את רואה החשבון שאלות שונות שנוגעות לתחומים שצוינו לעיל. כך, תוכלו לשמוע מבין השורות אם מדובר בבעל מקצוע סבלני וקשוב. חשוב מאוד לשים דגש לעניין זה, כדי שתוכלו לקבל את הרושם אודותיו ולבחור נכון.

5.     השירותים שניתנים לעסק שלכם

חשוב מאוד שתכירו את השירותים השונים שצריכים להינתן לכם על ידי רואה החשבון. ריכזנו עבורכם כמה שירותים חיוניים שרואה החשבון צריך לבצע עבורכם:

פתיחת תיק ברשויות

בתור בעלים של חברה, עליכם להיות בטוחים כי רואה החשבון יבצע עבורכם את פתיחת התיק ברשויות באופן מקצועי. כך שבסופו של דבר, אתם תופיעו כ"חברה בע"מ" במאגרי המידע של הרשויות השונות.

תשלום מקדמות בזמן המתאים

רואה החשבון צריך לבצע תכנון של מקדמות מס וביטוח לאומי. תשלום המקדמות בהתאם לחוק יאפשר לכם, בעלי החברה, להימנע מצבירה של קנסות.

שירותי הנהלת חשבונות מקיפים

רואה החשבון צריך לבצע רישום של ההכנסות וההוצאות של העסק. רישום ההכנסות וההוצאות עשוי להתבצע בתוכנה ייעודית שמאפשרת לבצע את המעקב באופן מקצועי ויעיל.

הגשת דיווחים שוטפים

רואה החשבון צריך להגיש דיווחים באופן שוטף אל הגורמים הבאים:

  • מס הכנסה
  • מע"מ
  • ביטוח לאומי

בנוסף לכך, יש צורך בהכנה של דו"ח שנתי לעסק שישודר אל מס הכנסה.

6.     השימוש באמצעים מתקדמים

חשוב מאוד להכיר בכך שהטכנולוגיה המתקדמת הגיעה גם אל משרדיהם של רואי החשבון השונים. כיום, נהוג להשתמש בתוכנות מתקדמות, מחשבונים ואפליקציות שמאפשרות לבעלי העסק לעקוב אחר פעילותו השוטפת של רואה החשבון הנבחר. ההמלצה היא לבחור ברואה חשבון שמתנהל באופן מתקדם. שכן, כך, יתאפשר לבעל העסק לראות את ההתנהלות הפיננסית של העסק ממבט מאקרו בכל עת. יש לנו בעבורכם עוד המון מידע וטיפים מקצועיים מפי המומחים.

לסיום, עד כאן המאמר שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים שמומלץ להכיר טרם הבחירה ברואה חשבון רגע לפני הקמה של חברה. בשלב זה, יש בידיכם את כל הפרטים הנחוצים. כך שנותר לכם רק לבחור את רואה החשבון המתאים ביותר עבורכם. נאחל לכם בהזדמנות זו שתמצאו את רואה החשבון המתאים ביותר, זה שיעניק לכם ליווי מקצועי ומתקדם.