תוכן ממומן    

5 טיפים להגדלת רווחים בעסק

יש הטוענים כי הגדלת רווחים בעסק, רובה ככולה טמונה בתמחור נכון. על אף שיש כך הרבה מן האמת, חשוב להבין שגם תמחור נכון הוא קו דק שקל מאוד לפספס. אם אנחנו לא מארגנים את הנתונים שלנו באופן מסודר, אם אנחנו לא יודעים בדיוק מהן ההוצאות שלנו ומהן ההכנסות שלנו, אין זה פלא שאנחנו לא מצליחים להגדיל רווחים בעסק ולצמוח לכדי עסק משגשג. בדרך כלל, מי שמחפש שאלות כמו "איך להגדיל את הרווחים בעסק" בגוגל מתכוון למצוא פתרון לבעיית העסק שנראה שכל הזמן גדל בהתמדה, אך חשבון הבנק לא גדל בהתאם.

אז מה גורם לרווחים נמוכים בעסק? יש לא מעט גורמים לכך, וספק אם נצליח לסקור את כולם במאמר זה. חשוב להבין שרווח נמוך נובע במקור מהמשוואה המתמטית הפשוטה של הכנסות פחות הוצאות – אם הכנסות העסק גדולות ביחס להוצאות חודש אחרי חודש, העסק יהיה רווחי לאורך זמן ולהיפך. הטעות הגדולה שבעקבותיה עסקים פעמים רבות טועים, ולא מבינים מדוע העסק שלהם אינו רווחי היא פשוט לא לכלול דברים מסוימים בחישוב ההכנסות או בחישוב ההוצאות. דברים כגון: משכורת עצמית, תקורות, הוצאות משתנות, מקדמות מס הכנסה ועוד. כשיש יותר הוצאות, כך נראה כאילו העסק הופך ליותר מסובך – אך אל דאגה, ניתן לארגן את המידע בצורה נכונה וכשעושים את זה, השמיים הם הגבול. במאמר הבא נסקור 5 טיפים / צעדים ספציפיים מוכחים שיעזרו לכם להגדלת הרווחים בעסק בעשרות אחוזים כבר מרגע תחילת יישומם.

נפגשנו להתייעץ עם יועץ עסקי מטעם חברת  FRONTIS המתמחה בייעוץ עסקי לעסקים הכולל: ייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ ניהולי, בניית אסטרטגיה עסקית, בניית תוכניות עסקיות, אימון עסקי וליווי עסקי.

#1 תמחור נכון יותר

הצעד הראשון בדרך להגדלת הרווחים בעסק הוא תמחור נכון יותר של המוצרים או השירותים שלכם, שהוא כאמור קו מאוד דק בין תמחור 'יקר מדי' ל'זול מדי'. רבים מהעסקים, אם יבחנו לעומק את נכונות התמחור שלהם, יגלו במהרה שהתמחור שלהם ברוב המקרים פשוט זול מדי. זוהי לא תובנה פשוטה לעיכול, שכן קל מאוד לייעץ לבעלי עסקים אחרים "פשוט להעלות מחירים" והכל יהיה בסדר – אך כשזה מגיע אלינו לרוב אנו נתקלים במחסומים פסיכולוגיים שמונעים מאיתנו לבצע את הצעד.

#2 הקטינו את ההוצאות הקבועות

כאן לא מדובר על הוצאות שקשורות ללקוחות שלכם בצורה ישירה, מדובר על התקורות שלכם – כסף שיוצא מהעסק גם אם לא נכנס אפילו לקוח אחד. קשה למצוא יתרונות מיוחדים בהוצאות האלה, אבל אולי העובדה שהם אינם קשורים בקשר ישיר להכנסות העסק, עשויה לעזור לנו להוזיל אותן בצורה משמעותית מבלי שהדבר יפגע בעסק. אם העסק שלכם נמצא במיקום פיזי, מן הסתם אתם משלמים שכירות, מים, ארנונה, חשמל וכדאי לבדוק שאתם משלמים את הסכום הנמוך ביותר שניתן – או לפחות כזה שהולם את מחירי השוק ההגיוניים עבור עסק ברמתכם. הוצאה נוספת ולא פחות חשובה היא השכר לעובדים – להעסקת עובדים יקרים יש את היתרונות שלה, אך חשוב לוודא שאתם לא מתפזרים ומעסיקים במחירים יותר מדי יקרים, עד כדי שהדבר פוגע ברווחיות העסק שלכם.

#3 מצאו את "מוצר הדגל" שלכם

בכל עסק יש מוצר או שירות שמייצר את ההבדל הגדול בהכנסות. הרבה פעמים, הוא נמצא מתחת לרדאר, ואנו נוטים לא לראות אותו משום שהוא לא נמכר בכמויות גדולות (ומיד נסביר למה) – אך אותו מוצר, באמצעות אסטרטגיית השיווק הנכונה יכול לייצר אימפקט אדיר לרווחיות של כל עסק! למה להתמקד על מוצר שמייצר לעסק 10% רווחיות כשיש מוצר אחר שיכול לייצר 50% רווחיות?

לא מעט אנשים לא רואים את ההזדמנות למוצרים כאלה משום שהם לא מפנים את תשומת הלב שלהם למקום הנכון. הם ממוקדים בלשווק את המוצרים שהם כבר רגילים לשווק, אלו עשויים להיות מוצרים שעלותם יקרה ויחד עם זאת רווחיותם נמוכה. כך, נוצרת לה אשליה בה בעל העסק רואה בחשבון הבנק מחזורים מאוד גבוהים, אך בשורת הרווח – לא נותר הרבה. מידע נוסף ראה במדור השקעות .

#4 זרימה בתהליכי העבודה

במיוחד לנותני שירות שמעסיקים עובדים, יש נטייה להיות לא יעילים בתהליכי עבודה בעסק. כאשר הזמן מהווה את המשאב החשוב ביותר, קל להבין מדוע בזבוז של זמן – במיוחד אם מדובר על תרבות ארגונית שסוחפת אחריה צוות שלם, מורידה את רמת הרווחיות בעסק. מומלץ במצב כזה לשקול יישום של תהליך ייעוץ ארגוני בעסק.

#5 הקטנת העלות הגולמית

העלות הגולמית היא למעשה העלות הישירה שקשורה אך ורק לייצור המוצר שאתם מוכרים. ככל שהרווחיות שלכם יותר נמוכה בעסק, כך השפעת הפחתת העלות הגולמית משפיעה על שולי הרווח בצורה משמעותית יותר וברורה לעין. זה אומר שגם אם תצליחו להקטין את העלות הגולמית של מוצר מסוים רק ב-5% או ב-10%, סביר להניח שתראו הבדל משמעותי בתוצאה הסופית. יש לנו בעבורכם עוד המון מידע מקצועי וטיפים בנושא עסקי אז המשיכו לאזור "עסקים" שלנו כדי לקרוא עוד.