בסיכום שנה שעברה עלה מספר תלונות הציבור נגד הבנקים עד הגיען למחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. מהדו"ח עולה כי ב-2018 טופלו ביחידה לפניות הציבור כ-8,400 פניות בכתב וניתן מענה ליותר מ-15 אלף שיחות. 25% מהפונים קיבלו סעד.
עם זאת, חלה עלייה במספר התלונות המטופלות. נציבי תלונות הציבור במערכת הבנקאית השיבו בשנה זו לכ-26 אלף תלונות של לקוחות בכתב, עלייה של כ-20% לעומת השנה הקודמת לה, שבה טופלו כ-22 אלף תלונות.
כ-20% מהלקוחות שפנו ליחידה קיבלו החזר כספי על תלונותיהם. במסגרת כלל הפניות שטופלו ביחידה שילמו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כ-8.6 מיליון שקלים מהם כ-3.4 מיליון שקלים בעקבות יישוב והכרעה בתלונות פרטניות, וכ-5.2 מיליון שקלים נוספים הוחזרו בתיקים רוחביים שבהם בוצעו החזרים לקבוצת לקוחות על פי הנחיות הפיקוח.
בנק ישראל מסביר את העלייה בהיקף הפניות אליו בעלייה במודעות הציבור לזכויות בתחומים בנקאיים. " ניתן ללמוד מכך על מודעות גוברת של הציבור לזכויותיו בתחומים בנקאיים ועל רצונו למצות את זכויותיו. אנו בפיקוח על הבנקים מעודדים זאת, ולהנגשה ופרסומים שונים של היחידה לפניות הציבור והנציבויות יש השפעה על מגמה זו", כתבו אנשי הפיקוח על הבנקים.
עלייה בתלונות על היחידה לקנאביס רפואי – על מי הכי התלוננתם השנה ועל מה