חדשות    

נמאס מהבנקים: עלייה במספר התלונות נגד הבנקים

בסיכום שנה שעברה  עלה מספר תלונות הציבור נגד הבנקים עד הגיען למחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. מהדו"ח  עולה כי ב-2018 טופלו ביחידה לפניות הציבור כ-8,400 פניות בכתב וניתן מענה ליותר מ-15 אלף שיחות. 25% מהפונים קיבלו סעד.

עם זאת, חלה עלייה במספר התלונות המטופלות. נציבי תלונות הציבור במערכת הבנקאית השיבו בשנה זו לכ-26 אלף תלונות של לקוחות בכתב, עלייה של כ-20% לעומת השנה הקודמת לה, שבה טופלו כ-22 אלף תלונות.

הפיקוח על הבנקים הטיל ב-2018 ובמחצית הראשונה של 2019 שישה עיצומים כספיים על בנקים וחברות האשראי בכ-4.7 מיליון שקל על ליקויים צרכניים שאותרו בעקבות התלונות, ובהן גם תלונות עקב דיווחים בתקשורת.
מזרחי – יחס קטן של תלונות
ביחס בין חלקו של כל בנק בתלונות ובבקשות שטופלו בפיקוח על הבנקים לחלקו במערכת, מזרחי-טפחות דורג ראשון, כך שחלקו היה הקטן ביותר. בשיעור המקרים שבהם פעל הבנק לטובת הפונה אף שתלונתו לא נמצאה מוצדקת, לאומי נמצא כבנק הטוב ביותר.
ל-200 לקוחות ניצולי שואה  חזרה עמלה לאחר שנגבתה מהם לא בצדק. מדובר בעמלת  העברת מט"ח על רנטות שהתקבלו מפולין. חלק מהתלונות נוגעות למתן אשראי לא תקין, כשאין ללוים יכולת החזר בזמן שנקבע להם. אלו קיבלו הנחה מהותית בהחזר החוב.

כ-20% מהלקוחות שפנו ליחידה קיבלו החזר כספי על תלונותיהם. במסגרת כלל הפניות שטופלו ביחידה שילמו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כ-8.6 מיליון שקלים מהם כ-3.4 מיליון שקלים בעקבות יישוב והכרעה בתלונות פרטניות, וכ-5.2 מיליון שקלים נוספים הוחזרו בתיקים רוחביים שבהם בוצעו החזרים לקבוצת לקוחות על פי הנחיות הפיקוח.

בנק ישראל מסביר את העלייה בהיקף הפניות אליו בעלייה במודעות הציבור לזכויות בתחומים בנקאיים. " ניתן ללמוד מכך על מודעות גוברת של הציבור לזכויותיו בתחומים בנקאיים ועל רצונו למצות את זכויותיו. אנו בפיקוח על הבנקים מעודדים זאת, ולהנגשה ופרסומים שונים של היחידה לפניות הציבור והנציבויות יש השפעה על מגמה זו", כתבו אנשי הפיקוח על הבנקים.

עלייה בתלונות על היחידה לקנאביס רפואי – על מי הכי התלוננתם השנה ועל מה

הוט וסלקום שיאניות התלונות השנה