חדשות    

נפילת אתר הפילה את הביטקוין ב-1,700 דולר

ביטקוין

קריסת אתר Coinbase הפילה את מחיר הביטקוין ב-1,700 דולר ברבע שעה

בתוך רבע שעה נפל מחיר הביטקוין  ביותר מ-1,700 דולר , על רקע קריסת אתר Coinbase המספק פלטפורמה למסחר במטבעות הווירטואלים.

נזכיר כי השבוע טיפס הביטקוין לשיא של 17 חודשים של מעל 13,700 גולר, אולם למחרת המחיר נפל למתחת לרף ה-12 אלף דולר.

לפי הודעה שפורסמה באתר Coinbase אירעה תקלה. "עודכנו לגבי העניין ובודקים את המצב", נכתב. האתר חזר לפעול רק אחרי הצהריים, שעון ניו יורק, ובאתר טענו כי הבעיה "נפתרה". לאחר תקופות קשות מאז תחילת החודש התחזק הביטקוין ביותר מ-60%, זאת לאחר שזינק ביותר מ-230% מאז תחילת השנה.

סיבה מרכזית לעלייה היא שרשות ני"ע האמריקאית  החלה לקבל  את הערות הציבור לקראת מהלך של רישום הביטקוין כתעודת סל.במקרה  שיאושר מהלך כזה יוכלו הבורסות הראשיות של ניו יורק, לרשום את הביטקוין כמוצר פיננסי מגובה – עניין אשר ימשוך השקעות של גופים מוסדיים אשר, לפי ההערכות, יזרימו לשוק כסף רב.

הביטקוין רשם נפילה שנתית של 74% במהלך 2018 ומחיקה כוללת של 700 מיליארד דולר משווי מטבעות הביטקוין בעולם. בימי הקפיצה הפרועה של הביטקוין סגר המטבע את שנת 2017 עם זינוק כולל של 1,400%.

כאמור שוב הוא חצה  את סף ה-13,700 אלף דולר, וזאת לראשונה מאז ינואר 2018. לפי אתר ו CoinDesk, הביטקוין נסחר עתה תמורת יותר מ-13,700 דולר. מראשית השנה הוסיף 255% לערכו.

בשווקים הדעה חלוקה לגבי הראלי האחרון, ומול המשקיעים השוריים הרואים בחיוב את העניין הרב שמגלות חברות כמו פייסבוק וג'יי.פי מורגן בפעילות הקריפטו, ישנם ספקניים הטוענים שכלל לא ברור עד כמה היוזמות מטעם חברות המיינסטרים יחזקו בטווח הארוך יותר את הביטקוין ואת יתר המטבעות הדיגיטליים הקיימים

הביטקוין של פייסבוק: החברה תשיק מטבע דיגיטלי

הביטקוין הוא נכס; הרווח ממנו ימוסה כמו נייר ערך

ג'יי פי מורגן: ביטקוין מזכיר בועה