שוק ההון    

ג'יי פי מורגן: ביטקוין מזכיר בועה

ביטקוין

הביטקוין כבר נושק ל-8000 דולר. בבנק גיי פי מורגן אומרים זו בועה. חלק מצהירים שנסחר מעל השווי שלו וחלק שאין לו ערך ריאלי כלל

מחיר הביטקוין לא בשווי ריאלי.  כך טוענים אנליסטים בבנק ההשקעות האמריקאי ג'י.פי.מורגן. לפיהם, מטבע הקריפטו הגדול ביותר זינק ימעבר לשווי שלו, שידור חוזר למה שקרה ב-2017 – אז הזינוק הוביל בסופו של דבר לירידה חדה בשווי המטבע.

ב-2017 המטבע הווירטואלי טיפס לשיא של 19 אלף דולר בדצמבר , הוא המשיך לרדת במרבית הרבעון הראשון של 2018 עד שנסחר במחיר נמוך מ-4,000 דולר. הביטקוין עלה שוב השנה, אז טיפס מעל ל-5,000 דולר. הזינוק  במחיר המשיך גם החודש והמטבע התחזק ב-50%. הוא כבר נסחר מעט מתחת ל-7,900 דולר, כך לפי הנתונים שאספו בסוכנות בלומברג.

"הגדרת שווי אינהרנטי או הוגן לכל מטבע קריפטו היא ללא ספק אתגר", סיכמו בבנק. "למעשה, הדעות משתנות כשחלק מהחוקרים טוענים שאין למטבעות הללו ערך בסיסי, ואילו אחרים מעריכים כי השווי ההוגן גבוה מהמחיר הנוכחי".

אחת הסיבות ללעליית המחיר הנוכחית, היא ודעתה של פידליטי שבקרוב תאפשר מסחר בביטקוין למוסדיים וניתן לשער שפתיחת שערי המסחר יזרימו לשוק נפח גדול באופן משמעותי.

הביטקוין בשיא של שמונה חודשים למרות פריצות ואי-סדרים בבורסות בענף

מייסד בורסת ביטקוין מת עם הסיסמה והכסף נגנב

הביטקוין ברמה הגבוהה ביותר בחודש האחרון