חדשות    

סוף עידן המתדלקים? 75% מהמשאבוות יעברו לתדלוק עצמי

הרובוטים כבר כאן? עוד משרה צפויה להיעלם. משרד האנרגיה פרסם בסוף השבוע שימוע לקראת שינוי צו הפיקוח שנועד להגדיל את מספר המשאבות לתדלוק  ל-75%, לעומת שליש כיום. מטרת משרד האנרגיה "העלאת מספר המשאבות לתדלוק עצמי בתחנות השונות צפויה להפחית את העומסים במסלול התדלוק העצמי באופן ניכר".

כיום, רוב הנהגים ברכב פרטי מעדיפים תדלוק בכרטיס אשראי, או באמצעות אפליקציות תדלוק ובכלי רכב של בתי עסק רבים מותקן  דלקן אוטומטי, שמוותר על הצורך בשליפת אמצעי תשלום, ואף מונע תדלוק בסוג דלק לא נכון. פיתוחים אלו מקטינים את הצורך החברתי בעבודת המתדלקים, שחשופים בעבודתם לשלל חומרים מזהמים הנפלטים מכלי הרכב ומהדלק עצמו.

יותר מ-80% מתחנות הדלק מופעלות על ידי פז, סונול, דלק ודור אלון. כיום צו הפיקוח קובע את המחיר המרבי לליטר בנזין ואת התוספת שניתן לגבות בתחנה עבור שירות מלא, אך רק אם המשאבות  הן לפחות שליש מהמשאבות בתחנה.

אלא שבפועל 80% לפחות מהתדלוקים הם בכלל בשירות עצמי. מצב זה גורור עומסים, משום שעמדות בשירות מלא לא מבוקושת והתורים מתרכזים בשירות עצמי, לכן הוחלט  להגדיל את שיעור המשאבות ל-75%.

עם זאת, מחיר התוספת לשירות מלא לא צפוי להשתנות. מנגד, בענף הבנזין מעריכים שחברות הדלק לא יצטרכו להעסיק הרבה מוכרים, ולכן החשש הוא שהתגובה הראשונית בשטח תהיה גל פיטורים של עובדים. כיום משרת תדלוק היא עבודה מועדפת המושכת צעירים רבים אחרי צבא, וכך משרת אלו יופחתו.

ארקו החזקות תרכוש 18 תחנות דלק וחנויות נוחות נוספות בארצות הברית

רשות המסים משיקה שירות חדש המאפשר שידור מקוון, של קובצי השומה העצמית במיסוי מקרקעין