חדשות    

סופו של התל-אופן?

על רקע השתלטות הקורקינטים על העיר וסיום החוזה הקרוב עם החברה עיריית תל אביב בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה עם מפעילת התל-אופן

בימים אלה עיריית תל אביב עוסקת בשאלה אם להמשיך להפעיל את תל אופן, שירות האופניים השיתופיים שלה. בסוף 2020  אמור להיגמר החוזה עם החברה המפעילה את השירות, וכעת לראשונה המשך שיתוף הפעולה עומד בסימן שאלה בעקבות כניסת כלי תחבורה אחרים לתחום.

סיבה עיקרית לירידה היא הקורקינטים החשמליים שהשתלטו על העיר ומוצעים להשכרה. בתל אביב כבר פועלות ארבע חברות קורקינטים,  אך יש רק חברה אחת נוספת לאופניים, לצד תל אופן: חברת מובייק הסינית המופעלת על ידי קאר טו גו, לאחר שאופו סגרה את שירותה בישראל ואף סגרה את פעילותה בעולם. מובייק הודיעה בשנה שעברה על נסיגה משווקים עולמיים רבים, אך לא מישראל.

לדברי עיריית תל אביב  "תל אופן הינו פרויקט שהוביל למהפכת שימוש באופניים בעיר. החוזה של העירייה עם הזכיין של פרויקט תל אופן מסתיים בסוף 2020. באופן טבעי תידרש העירייה להחליט בחודשים הקרובים האם להאריך את החוזה הקיים, לשנות אותו או להפסיק את הפעילות.

"במקביל, לאור כניסת חברות פרטיות לשוק השכרת כלי רכב זעירים ללא תחנות עגינה (אופניים וקורקינטים), מקדמת העירייה בחינה מעמיקה לטובת הסדרת התחום. גיבוש ההמלצות, אישורן ויישומן צפוי לקרות בחודשים הקרובים ועשוי להשפיע על פעילות פרויקט תל אופן ולהחלטה לגבי עתידו".

למרות דברי העירייה , אם ייצא לפועל המהלך של משרד התחבורה להפוך את הקורקינטים לחלק מממערך התחבורה הציבורית באמצעות רב-קו, ספק אם יהיה עוד לשירות התל-אופן שימוש.

פרידזון – הרווח הנקי עלה ל-2.3 מיליון שקל; מיזם תל אופן עבר לרווח תפעולי של 400 אלף שקל

עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים

אופניים – כדאי? כמה עולה? איך נרשמים לתלאופן? – כל מה שצריך לדעת