חדשות    

סופר יהודה העלים מס – לא דיווח על הכנסות ב-18 מיליון שקל

העלמת מס גדולה בתחום הסופרים – יהודה גואטה, בעלי רשת הסופרים סופר יודה מואשם כי העלים הכנסות בהיקף כ-18 מיליון שקל במשך ארבע שנים. רשות המיסים הגישה תביעה בעניין דרך פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט השלום בת"א.

גואטה מואשם בעבירות של השמטת הכנסה מדוח המס, קיום פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה. בין השנים 2008-2011 היה גואטה מנהל פעיל ובעלי חברת "סופר זול – בן יהודה", שמנתה ארבעה סניפים ברחבי העיר ת"א: סניף ירמיהו-ישעיהו, סניף קינג ג'ורג', סניף ריינס וסניף אבן גבירול, וכן סניפים בבת-ים ובפתח תקווה.

על פי כתב האישום – במהלך שנים אלו נהג גואטה להנפיק חשבוניות ביטול עסקה בקופות הרשומות בסניפי החברה השונים, וזאת למרות שבפועל לא בוטלו העסקאות – כלומר הוא ביטל הכנסות בלי שבאמת היה מקום לבטל אותן. ולמה הוא עשה זאת? כדי להקטין את הכנסותיה המדווחות של הרשת. באופן כזה, הוא הצליח להקטין את ההכנסות המדווחות של הרשת ב-18.2 מיליון שקל.

השיטה הזו לכאורה מאוד פשוטה – אחרי שלקוח ערך קנייה בסופר; מדווח שהוא התחרט וקיבל זיכוי בשווי הקנייה. זה היה בספרים כאשר בפועל, לא היה ולא נברא – לא היה לקוח והזיכוי היה פיקטיבי לחלוטין. ברגע שמבטלים הכנסה גם העסקה לצורכי מס מבוטלת ובעל הסופר בעצם מעביר את התמורה לכיסו. הרווח שלו נובע מהעברת הכסף לכיסו ומהפחתת מס הכנסה – פחות הכנסות פחות רווחים פחות מס.

 

מכתב האישום עולה כי  גואטה ונציגים מטעמו רשמו בתקופה הרלבנטית (בדרך כלל בסוף כל חודש ובאופן עקבי) לכ-80 פעולות ביטול בחודש בסכום של 50,000 שקל ומעלה כל חודש. כתוצאה מהביטולים האלו חבות המס כאמור ירדה.

בכל שנת מס בתקופה הרלבנטית, הגיש גואטה לפקיד השומה דו"חות על הכנסות חברת סופר זול, שנערכו כביכול בהתאם לדרישות פקודת מס הכנסה, ובמסגרתם הצהיר על הכנסות של כ-30 מיליון שקל לשנת המס 2008, כ-42.7 מיליון שקל לשנת המס 2009, כ-64.2 מיליון שקל לשנת המס 2010 וכ-64.7 מיליון שקל לשנת המס 2011. ההכנסות המדווחות כך על פי כתב האישום היו צריכות להיות כ-10% יותר מהמדווח.

 

הצעה ברשות המיסים: קבלנים ישלמו מס על דירות שלא נמכרו; ככה אולי ירדו המחירים?

לא שילמתם מיסים על מסחר באינטרנט? רשות המס בעקבותיכם

גילוי מרצון ליהלומנים – רשות המיסים עוזרית ליהלומנים מול הבנקים