חדשות    

סל הקניות הכי יקר ב-AM:PM

AM:PM, צילום:יח"צ

משרד הכלכלה והתעשייה, מפרסם את נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש דצמבר ומגלה היכן הכי משתלם לצרכנים לקנות. רשת "מגה מרקט" נכנסה לראשונה למדגם ומציגה את המחיר הנמוך ביותר לסל בסך 833 שקל. רשת AM:PM המופיעה לראשונה בבדיקה גם היא מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,146 שקל. פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 38% שהם 313 שקל.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר, אמר על רקע הבדיקה: "עצם פרסום נתוני הסל הביא לירידת מחירים בשיעור של בין 3-4 אחוז, על פי נתוני מחקר של אוניברסיטת ת"א. משרד הכלכלה מחויב להמשיך ולפעול להורדת יוקר המחיה, בין השאר באמצעות הקלות ברגולציה ומכסות יבוא למוצרים בסיסיים במחירים מוזלים, זאת תוך שמירה על חוסן התעשייה הישראלית ויכולת ייצור מקומית של מוצרים בסיסיים".

רשימת הרשתות המלאה

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש דצמבר 2020 על 953 שקל, ירידה של כ-17 שקל בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (החודש בו הושק הסל), בו עמד הסל על 970 שקל. ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18' לחודש דצמבר 20' – 6% שהם 56 שקל.

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

בין הרשתות הזולות ניתן למצוא את רמי לוי וויקטורי. בין הרשתות היקרות ביותר ניתן למצוא את אלונית, טיב טעם ופרשמרקט.