מובייל וגאדג'טים    

עדכון "השנה החדשה" של טלגרם: התראות, ממשק וקוד פתוח

מעודכן ל-01/2020

טלגרם ממשיכה להשקיע בפיצ׳רים ולדאוג שההודעה שלכם תגיע בדיוק בזמן אז מה חדש? היכנסו לקרוא

לאט לאט אבל בטוח, טלגרם הולכת וממצבת את עצמה כאפליקציית הודעות מצוינת, שיכולה לשמש מתחרה ראויה לוואטסאפ ואפילו ללמד אותה כמה דברים – חוץ מהעניין של הפופולאריות למרבה הצער. עדכון חדש לטלגרם מהימים האחרונים מוסיף אפילו עוד כמה פיצ׳רים מעולים.

ההודעה שתשלחו תתקבל בדיוק בזמן

בזמן שבוואטסאפ עדיין לא התארגנו על הודעות מתוזמנות והודעות שנמחקות אוטומטית, בטלגרם כבר אצו-רצו הלאה לדבר החדש הבא. במקום לנחש למשל מתי החבר שלכם יקום משנתו ולשלוח הודעה מתוזמנת שעשויה להעיר אותו, לחיצה ארוכה על כפתור השליחה תחשוף לכם את האפשרות החדשה, ״Send When Online״.

בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, לא מדובר בהודעה שתישלח ברגע שהמכשיר של הנמען יתחבר לרשת, אלא ברגע שהנמען יפעיל את אפליקציית טלגרם. אם למשל אתם מפהקים לכם בישיבה משעממת ורוצים לרכל קצת בהודעות, בלי שכולם ישימו לב כשהסמארטפון של הנמען יידלק פתאום? הפיצ׳ר החדש פשוט יחסוך לכם את המבוכה ויגרום להודעה להופיע רק כשהנמען יפתח מיוזמתו את האפליקציה כדי להתכתב.

ובעניין אחר, חובבי ההתאמה האישית שבכם ישמחו לדעת שגם מנגנון ערכת הנושא עודכן. כעת תוכלו לשנות לא מעט אלמנטים ברקעים וההגדרות, ואפילו לחלוק עם חברים את ערכות הנושא שיצרתם. מי שקצת פחות בראש יצירתי יוכל לבחור מבין ערכות הנושא החדשות המוכנות מראש שטלגרם הוסיפה לאפליקציה. כל זה קורה בזמן שווטסאפ עדיין מתעכבת עם “המצב הכהה” שלה.

מעבר בין זהויות

אם אתם אוהבים לשלוח מיקומים בטלגרם, אפשרות השליחה שופרה וכעת יופיעו לכם נקודות על גבי המפה, שתוכלו פשוט ללחוץ עליהן כדי לקבל את המיקום לשליחה, במקום לגלול ברשימה די ארוכה של מיקומים. ואם ברשימות עסקינן, כעת כשתחפשו מילה כלשהי בצ׳אט, לא תצטרכו לעבור בין הודעה להודעה, ובלחיצה אחת תוכלו לראות רשימה של כל האזכורים של מילת החיפוש שלכם בתוך ההודעות.

משתמשי iOS יוכלו מעתה לבחור באיזה דפדפן הם רוצים שלינקים חיצוניים יפתחו, וכעת יוכלו גם לעבור בין זהויות טלגרם שונות – בלחיצה אחת ארוכה על האייקון של האפליקציה.

טלגרם הוסיפה ותיקנה בעדכון הזה עוד לא מעט פיצ'רים קטנים במידת חשיבת משתנה. כל הפיצ׳רים המדוברים בכתבה רלוונטיים לגרסה 5.13 ומעלה, שזמינה כעת לעדכון למשתמשי iOS ואנדרואיד.

ולסיום, טלגרם הכריזה כי לא רק שהיא אפליקציית ההודעות המשמעותית היחידה בקוד פתוח, מעתה היא גם תאפשר לחוקרי אבטחה וחובבים לבדוק אם קוד האפליקציה שיש להם על המכשיר זהה בדיוק לקוד ב-Git של טלגרם.

טלגרם – איך משתמשים ועד כמה היא פרטית?

פרסום בטלגרם – איך זה עובד