חדשות    

עוד חלל עבודה משותף: החברה השנייה בגודלה ברוסיה תפתח חלל עבודה נוסף

שחקנית חדשה נכנסת לשוק חללי העבודה המשותפים. חברת SOK הרוסית, בבעלות היזם איגור ריבקוב, תפתח את חלל העבודה הראשון שלה מחוץ לרוסיה בתל אביב. שטח החלל 3,060 מ"ר והא נמצא במגדל נצבא ברחוב המסגר בתל אביב. דמי השכירות  17 מיליון שקל, לתקופה של 5.5 שנים (84 שקל למ"ר לחודש).

המתחם צפוי להיפתח בתחילת 2020, ויכלול שלוש קומות (9 עד 11 במגדל), המתאימות ל-500 איש. בתעריפון השכירות באתר של SOK מוצע שולחן מזדמן במחיר 900 שקל לחודש ושולחן קבוע ב-1,400 שקל לחודש (כולל מע"מ). היתרון העיקרי הוא שהמשתמשים בתל אביב יהיו זכאים גם לשולחן ברוסיה בחלל שלהם ולהפך. ברוסיה היא שנייה רק לרגוס הוותיקה.

צפויים להיפתח עוד חמישה חללי עבודה נוספים בישראל בשלוש השנים הקרובות שיגיעו לשטח כולל של 20 אלף מ"ר.

אלכסיי ברפנוב, מנהל הפעילות של SOK בישראל, כתב: "בחנו מספר מדינות ליציאה לחו"ל וישראל היתה בין הראשונות, מכיוון שהשוק פה צומח במהירות וגם הדינאמיקה טובה: לא רק חברות קטנות מאכלסות את חללי העבודה המשותפים, אלא גם חברות גדולות ואפילו גופים ממשלתיים כגון מחלקת ה־IT של המשטרה ורשות החדשנות שיש לה משרד גם במתחם Be All ברמת גן. יש גם הרבה חברות בינלאומיות שנכנסות כי הן מאמינות במוחות המקומיים".

לדברי ברפנוב, עוד לא נסגרו חוזים משמעותיים מול שוכרים, אבל החברה במשא ומתן עם כמה חברות. לגבי המתחמים הנוספים מציין ברפנוב כי הוא במגעים לשכירת משרדים נוספים בתל אביב, וכן בירושלים, פתח תקווה ובאר שבע.