חדשות    

ראשון לציון: תהפוך בית קולנוע לחלל עבודה

צילום: עיריית ראשון לציון

עיריית ראשון לציון אישרה רכישה של קולנוע רב חן לשעבר תמורת 8 מיליון שקל ומתעתדת להפוך אותו לחלל עבודה

מועצת ראשון לציון אישרה את רכישת קולנוע רב חן לשעבר תמורת 8 מיליון שקל. הקולנוע, בשטח 1,100 מ"ר, נמצא במרכז המסחרי "לב ראשון" .

בית הקולנוע נרכש מ"תיאטראות ישראל בע"מ",  בעלת השליטה ברשת בתי הקולנוע יס פלנט, שסגרה את הקולנוע עם פתיחת מתחם בתי הקולנוע המפואר במערב העיר.

שמאי מטעם העירייה קבע כי שווי הנכס עומד על 8.15 מיליון שקל, ולאחר מו"מ שנערך בין העירייה לבין החברה הסכימו הצדדים על רכישת הנכס בפחות מכך. לאחר האישור  צפוי להיחתם הסכם מכר. מדובר בעסקת נדל"ן נדירה בגובהה לרשות מקומית.

ראש עיריית ראשון-לציון, רז קיסטנליך, הבהיר כי מטרת הרכישה היא לאפשר "דריסת רגל" במתחם, כדי להעלות את ההיתכנות לבצע בו שיפוץ. "אם יהיו חנויות נוספות לרכישה במרכז המסחרי, נשקול לרכוש אותן ולהגדיל את החזקת העירייה בנכס כולו", אמר.

בנוסף, הרכישה היא חלק חשוב מתוכניות עתידיות של העירייה לפיתוח של אזור היכל התרבות הנמצא בצמידות למרכז המסחרי, ולחדש את המרכז הוותיק של העיר. "בין השימושים שאנחנו בוחנים לעשות בנכס: משרדים שישמשו את היכל התרבות הסמוך, הקצאת השטח לעמותות שונות, או הפעלה של מתחם חללי עבודה משותפים שהעירייה תפעיל בהנחה לתושבי ראשון-לציון".

כיום מסחריים ישנים מרובי בעלים, כמו זה שבו נמצא בית הקולנוע לשעבר, סובלים במקרים רבים מהזנחה, בין היתר בגלל הקניונים, וגם בשל הקושי להגיע להסכמות בין הבעלים לגבי מימון עבודות לחידוש ושדרוג המרכזים. זאת, בניגוד למרכזים מסחריים המוחזקים על ידי בעלות אחת.

לאחרונה נודע כי משרד השיכון מקדם חקיקה שתאפשר לרוב של בעלי עסקים במרכז מסחרי מוגדר לכפות על מיעוט בעלי עסקים לשלם את חלקם בביצוע עבודות להתחדשות המרכז המסחרי הישן. זאת, בדגש על חידוש המרחב הציבורי. על פי החקיקה המוצעת, תספיק הסכמה של 50% מבעלי העסקים במרכז מסחרי מוגדר, כדי לחייב את כל בעלי החנויות להתאגד ולגבות תשלום.

חלל עבודה או משרד – יתרונות וחסרונות

נטפליקס רוכשת בית קולנוע בהוליווד

מתוכננת שכונה חדשה בראשון לציון: שכונת החצבים