חדשות    

עוד חקירה נגד גוגל – הפעם בתחום הגבלים עסקיים

משרד המשפטים של ארה"ב הצהיר כי יפתח בחקירת הגבלים עסקיים נגד גוגל.  המשפט יעסוק בפרקטיקות עסקיות של החברה סביב פעילות מנוע החיפוש ושירותים אחרים שלה – כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

עדיין לא ידוע אם כבר בוצעה פנייה רשמית לגוגל, אולם גורמים רשמיים במשרד המשפטים כבר פנו למבקרים חיצוניים של החברה. החקירה יכולה להוות תחילתו של מהלך רגולטורי משמעותי נגד גוגל, הראשון מאז קנסות העתק שהוטלו על החברה באיחוד האירופי. בניגוד לחקירות קודמות, זו מתנהלת באווירה ציבורית שונה, שבמסגרתה רבות מחברות הטכנולוגיה זוכות לביקורות ויחס שלילי ממחוקקים, משתמשים והתקשורת. בין היתר מתנהלים באירופה דיונים  כיצד למסות את חברות הטכנולוגיה הגדולות ולהפוך אותן לתחרותיות יותר.

רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב נמצאות תחת לחץ גובר מצד הדמוקרטים והרפובליקאים להחריף את האכיפה והחקירות נגד חברות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק  . הרשויות באירופה מנהלות אכיפת הגבלים עסקיים אגרסיבית נגד חברות הטכנולוגיה, ובהן גוגל, אך הרשויות האמריקאיות נמנעו עד כה מלנהוג באופן דומה.

החקירה נגד גוגל על ידי משרד המשפטים תציב את גוגל שוב בחזית בארה"ב אחרי שנים שבהן התמודדה החברה עם כמה חקירות של האיחוד האירופי. החברה ספגה קנסות של 8.2 מיליארד יורו אחרי החקירות האלה, במקרה זה על הפרת תקנות הפרטיות.

משרד המשפטים סירב להגיב לפניית הוול סטריט ג'ורנל. תגובת גוגל וה-FTC לא התקבלה.

דף עסקי בגוגל – איך עושים את זה?

מארק צוקרברג והאסטרטגיה של פייסבוק

גוגל – קנס של 2.7 מיליארד דולר