חדשות    

עיריית ירושלים תשקיע 1.85 מיליארד שקל בתחבורה

עיריית ירושלים אישרה השקעות של כ-1.85 מיליארד שקל במיזמי תחבורה חדשים בעיר. ובהם השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק) בין רחוב שרי ישראל לירמיהו כולל בניית התחנה שתוצב שם; חניון אוטובוסים חדש ליד רחבת הביטוח הלאומי בעלות של 25 מיליון שקל אומדן; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל,  4 מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ; הרחבת ציר 60 כולל הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון ובעלות של כ-420 מיליון שקל, שיכלול כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש עד ל-5 נתיבים עם 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף; הארכת כביש המנהרות עד לצומת אלעזר בעלות של כ- 50 מיליון שקל; בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים בעלות של כ-17 מיליון שקל; הכשרת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע בעלות של כ-39 מיליון שקל, תכנון קווי אוטובוסים חדשים בעלות של כ-4 מיליון שקל; תכנון מחלף בייט עם חיבור לכביש 16 החדש וחניון "חנה וסע" בעלות של כ-36 מיליון שקל, וסלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה, בעלות של כ-12 מיליון שקל.

בנוסף אושרה בוועדת הכספים של העירייה השקעה של כ-402 מיליון שקל להמשך תכנון  הקו הירוק ופיקוח רבתי על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר. זה קו הרכבת השני של העיר שבו זכתה שפיר הנדסה עם תכנית כוללת להקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ ועם 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות, הקמת מתחם מרכז תחזוקה, בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות.

"גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר", מסר ראש עיריית ירושלים משה ליאון.