חדשות    

בנק ירושלים מוכר עוד חלק מתיק המשכנתאות שלו – הפעם לכלל

בנק ירושלים מוכר חלק נוסף מתיק המשכנתאות שלו לכלל ביטו לאחר חלקים שמכר לקבוצה ולהפניקס. הפעם מדובר במכירת 80% מתיק הלוואות בשווי 325 מיליון שקל שהבנק ימשיך לתפעל עבור כלל. הבנק צפוי לראות רווח של 26 מיליון שקל. גודל תיק המשכנתאות של הבנק הוא 8 מיליארד שקל.

באמצעות המכירה משחרר הבנק הון עבור העמדת הלוואות משכנתא חדשות וכן רושם רווח חד-פעמי. וכלל מקבלת עוד אפיק סוליד לאחר שהאג"ח הממשלתיות הפכו אפסיות.

העסקה מצטרפת לעסקאות מכירה קודמות בהיקף של 600 מיליון שקל. במאי השנה דווח על עסקת מכר משכנתאות שנייה לבנק ירושלים בתוך שנה וחודשיים: לאחר שהבנק מכר לעמיתי כלל ביטוח 50% מתיק משכנתאות בשווי 640 מיליון שקל בפברואר 2018 (נמכרו בפועל הלוואות דיור בסכום של 320 מיליון שקל), מכר הבנק 80% מתיק משכנתאות של 350 מיליון שקל לחברת הביטוח הפניקס.

מכירת תיק  האשראי לדיור מאפשרת לבנק ירושלים להמשיך וליישם את האסטרטגיה שהוא נוקט, להרחבת פעילותו בשוק המשכנתאות ולענות על הביקושים הגבוהים למוצרי משכנתא, ובפרט בתחום העסקאות המורכבות שהדרישה אליהן הולכת וגוברת. בנק ירושלים מציע מגוון מוצרים משלימים ללקוחות כל הבנקים ומתמחה במשכנתאות, ליווי בניה ואשראי צרכני. הבנק מאפשר ללקוחות כל הבנקים בישראל לקבל אישור עקרוני למשכנתא באמצעות אתר האינטרנט שלו ללא צורך בהגעה לסניף.
גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים: "לבנק ירושלים התמחות רבת שנים בענף המשכנתאות ואנחנו שמחים על הבעת האמון שנתנה בנו כלל ביטוח ופיננסים. הבנק הביא בשנים האחרונות שורה של בשורות של חדשנות בענף המשכנתאות בישראל ותרם בכך לשקיפות בתחום ולהגדלת היכולת של הצרכנים להשוות מחירים ולמצוא את המוצר והשירות הטובים ביותר בשוק".
יוסי דורי, מנכ״ל כ.נ.ף חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: ״אנו שמחים על השותפות העיסקית המוצלחת עם בנק ירושלים. גם עסקה זו
כמו העסקה הקודמת, מגלמת, ביחס לסיכון שלה, תשואה עודפת לעמיתי כלל ביטוח ופיננסים״.