חדשות    

על רקע הקורונה הכלכלית: האוצר מבקש להגדיל את קרן ההלוואות לעסקים קטנים

מעודכן ל-09/2020

מתחילת פעילותה אושרו כ-50 אלף בקשות להלוואות במסלול הכללי לעסקים קטנים ובינוניים לאחר אישור הבקשה להגדלת הקרן ב-18 מיליארד שקל, היא תעמוד על 40 מיליארד שקל

שר האוצר ישראל כץ והחשב הכללי רוני חזקיהו פנו לוועדת הכספים בבקשה להגדיל ב-18 מיליארד שקל את הקרן להלוואות בערבות המדינה, כך שסך היקף הקרן יעמוד על 40 מיליארד שקל.

בשל התפשטות התחלואה בנגיף הקורונה והעמקת המשבר הכלכלי שהגדיל עד מאוד את מספר הבקשות, הצפי הוא כי הקרן תגיע מקרוב לכדי ניצול מלא. מכיוון שכך ולנוכח היקף הבקשות של עסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואה מהקרן, פנה שר האוצר לוועדת הכספים בבקשה להרחיב את ערבות המדינה, על מנת להעניק הלוואות נוספות בסכום של עד 18 מיליארד שקלים.

מתחילת פעילות הקרן אושרו כ-50 אלף בקשות להלוואות במסלול הכללי, בסכום ממוצע של 350 אלף שקל, בהיקף כולל של כ-18 מיליארד שקל. במסלול המוגבר אושרו כ-1,600 בקשות להלוואה בסכום ממוצע של 580 אלף שקלים להלוואה ובסכום כולל של כמיליארד שקלים.

"כלי נוסף בארגז הכלים"

הבקשה לתוספת כעת מגיעה לאחר שבסוף חודש יוני 2020 נפתח מסלול ייעודי לעסקים קטנים ובינוניים בסיכון מוגבר, שבמסגרתו מעניקים הגופים המממנים הלוואות בערבות מדינה בגובה של עד 60%, במטרה לסייע לעסקים שנפגעו קשה במשבר הקורונה או משתייכים לענפים בסיכון גבוה, מה שמקשה עליהם לקבל אשראי במסלול הכללי.

שר האוצר ישראל כץ הסביר: "הקרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה היא כלי נוסף בארגז הכלים, המאפשר לעסקים רבים להתמודד עם השלכות הקורונה. הגדלת קרן ההלוואות תסייע לעסקים נוספים רבים".

החשב הכללי רוני חזקיהו אמר: "בכוונתנו להמשיך ולהגדיל את היקף האשראי במסלולי הקרן השונים בכל שלב שיהיה צורך בכך, ולהסיר חסמים על מנת לאפשר לעסקים, ובפרט לאלו שהמשבר הנוכחי פגע בהם בעוצמה, לקבל את האשראי שהם זקוקים לו על מנת לצלוח תקופה מורכבת זו".

על רקע הקורונה – האם כדאי למשוך כסף מקרן ההשתלמות, והאם זה בכלל אפשרי?

בשל משבר הקורונה: לאומי מאריך את תוקף האישור העקרוני להלוואות משכנתא