מדריכי פיקדונות    

פיקדון ליצ'י ל-4 שנים – האם כדאי?

קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-11/2022

פיקדון ליצ'י של מזרחי טפחות –  פיקדון שניתן בכל שנה להנזיל אותו, כשהריבית עליו עולה כל שנה  

בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחותיו את פיקדון ליצ'י – פיקדון שקלי לארבע שנים עם מנגנון של עלייה בריבית בין השנים. הפיקדון ניתן למשיכה מדי שנה, ללא קנס, אך יש תמריץ להחזיק בפיקדון כי הריבית בהמשך עולה על הריבית שהיתה.

והנה הנתונים: בפיקדון לארבע שנים, הריבית בפיקדון תהיה בשנה הראשונה 3.5%, בשנה השנייה 3.51%, בשנה השלישית 3.52%, ובשנה הרביעית 3.53%. סכום המינימום להפקדה – 50 אלף שקל. חשוב להדגיש – אם תבואו עם סכום גבוה תקבלו ריבית גבוהה יותר. כמה יותר? שתיים-שלוש עשיריות יותר.

האם זה כדאי? אין השוואה של מוצר זהה לחלוטין בבנקים אחרים, אבל בגדול אלו תשואות קרובות לתשואות שמציעים בנקים אחרים. יש בליצ'י יתרון לעומת פיקדונות ארוכי טווח אחרים, כי ניתן להיפגש עם הכסף בכל שנה, אלא שאז מאבדים את התשואה האטרקטיבית לזמן הארוך. בפועל, מי שישקיע בפיקדון לארבע שנים ייהנה מתשואה מצטברת של 5.82%. מדובר בפועל על תשואה שנתית של 1.42% בשנה – לא רע, אבל אנחנו נמצאים במתווה של עליית ריבית. מי שיסגור את הכסף עכשיו יפספס את עליות הריבית בהמשך. יש כאן מלכוד – אם יש לכם כסף לשים עכשיו, ייתכן שאין לכם ממש ברירה, כי אתם יכולים לפספס תשואה בהמתנה. מנגד, אם תשקיעו עכשיו בפיקדון, אז תפספסו את עליית הריבית הצפויה בהמשך.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה