תיירות    

פנסיון כלבים – מה הסוגים וכמה עולה

החלטתם שאתם רוצים לצאת חופשה, ואתם צריכים לחשוב מה לעשות עם הכלב. יש כמה אפשרויות, דוגיסיטר שיוציא אותו מדי פעם ויאכיל אותו, דוגיסיטיר שיתארח אצלכם, אפשר לקחת אותו איתכם ולחוות את הסיכונים שלא יגיע ליעד הנכון או לא יסתדר, ואפשר לשים בפנסיון. מה סוגי הפנסיונים ומה העלויות?

יש פנסיונים הנמצאים במושב או בקיבוץ, יש פנסיונים בבתים פרטיים, יש פנסיונים שיציעו לינה וטיולים ויש כאלו שיציעו רק לינה. יש גם כאלו שיציעו רק טיולים ללא חצר משותפת, ויש כאלו שיציעו חצר משותפת ללא טיולים. יש גם אפשרות למבני חדרים. ויש פנסיונים גדולים עם הרבה תאים.

עם זאת, לא מצאנו הרבה הבדלים במחירים בין הפנסיונים השונים ורובם בטווח של-80-70 שקל ליום, כאשר פנסיונים ביתיים עולים קצת יותר.

איך בוחרים פנסיון לכלב

למרות טווח המחירים הדומה, יש הבדלים עצומים בין הפנסיונים ובין איכותם וודאי תרצו  את החוויה הטובה ביותר לכלב שלכם ונטולת טראומות ככל האפשר. קודם לפני שנשלח את הכלב, נגיע ישירות למקום המארח ונבדוק את התנאים הפיזיים במקום ואת מצב הכלבים. הדברים שחשוב שנבדוק הם גודל, אם מדובר בתא, רמת הניקיון והאוורור. זכרו שכלבים בפנסיונים חשופים יותר למחלות ולטפילים ולכן רמת היגיינה חשובה.

אם מדובר בשהייה חוזרת נבדוק את התגובה של הכלב. אם היא חיובית אתם כבר תדעו. נקודה אחרת שיש לתת עליה את הדעת היא חיסונים. כלב צריך להגיע לפנסיון כשהוא מחוסן בכל החיסונים הרגילים ובנוסף שבועיים לפני הגעה לפנסיון  יחוסן בחיסון נגד שעלת וכן יקבל טיפול נגד קרציות. בנוגע למזון, כדאי לבחור פנסיון שמאכיל באוכל שהכלב כבר רגיל אליו.

יש כאמור סוגים רבים של פנסיונים ולצד הפנסיונים הגדולים יש גם פנסיונים קטנים, כאמור בבתים, שבהם היחס אישי יותר, אבל לא נלך לפנסיון בלי המלצות. בדקו גם ענייני אבטחה ואם יש עדכון לגבי מצב הכלב וכן סדר יום קבוע.

סוגי הפנסיונים השונים

הפנסיון היקר מעט יותר הוא הפנסיון הביתי, לרוב בבית פרטי. הכלבים נמצאים בבית או בחצר. היתרון של פנסיון כזה הוא שיש מעט כלבים והם מקבלים יחס אישי. החיסרון הוא שהוא לא מתאים לכלבים שלא מסתדרים עם כלבים זרים. יש גם פנסיון חופשי המשמש כמו הפנסיונים הגדולים רק ללא תאים . והכלבים אינם מופרדים בכל שעות היממה.  גם פנסיון כזה מתאים יותר לכלבים חברותיים. אם הכלב שלכם פחות חברותי, יתאים לו פנסיון עם תאים. לעיתים הוא יכול לחלוק תא עם כלב אחר. עם זאת, פנסיונים מסוג זה שונים מאוד בתנאי המגורים שהם מציעים ובפעילויות המוצעות לכלבים. ישנם פנסיונים שבהם קיים אזור משחק משותף ועל כן מומלץ לגשת ולראות בעצמכם.

פנסיון לעומת שהייה בחו"ל, שהייה בבית ודוגסיטר

לחופשה בחו"ל יש יתרון, שהכלב נמצא כל הזמן עם הבעלים, אבל יש חסרונות בטיחותיים כבר מהעלייה למטוס, אם הכלב לא עולה איתכם. גם בחו"ל מקומות הומי אדם ולא מוכרים יכולים להתריע כלבים טריטוריאליים או חרדתיים. גם כלבים חולים או קשישים יתקשו בטיול כזה .כמו כן לכל מדינה תקנות אחרות לגבי חיות מחמד.

אפשר גם להשאיר את הכלב בבית ולדאוג שישמור עליו חבר, בן משפחה, מכר או דוג ווקר. עם עדיפות לאדם שהוא כבר מכיר. הכלב גם יכול לשהות אצלם, אם הדבר אפשרי. לרוב עלות של דוג ווקר או דוגיסיטר לשמירה מוחלטת מעבר לטיולים תעלה יותר מפנסיון, ויש גם בעיה של זמינות. בכל מקרה בררו המלצות וודאו שלכלב שלכם מגיע הטוב ביותר.

עושים בית ספר: האם כל כלב צריך אילוף וכמה זה עולה?

טסים לחופשה: מי יטפל בכלב שנשאר בארץ וכמה זה יעלה לכם?

האפליקציות שעוזרות לטפל בכלב