חדשות    

קבלני מיזוג האוויר מצטרפים לשיפוצניקים בהסדרת התחום

תמונה:PIXABAY

 הם חתמו עם התאחדות בוני הארץ על הסכם שמטרתו להסדיר את הענף הפרוץ, שרבים בו עובדים בלי רישיונות

התאחדות קבלני המיזוג והחימום חתמה על הסכם עם התאחדות בוני הארץ,  הגוף הייצוגי של הקבלנים והבונים בישראל. הם מעוניינים להסדיר את הענף  שרבים עובדים בו ללא רשיונות והסמכה.

כיוום ענף מיזוג האוויר מגלגל 15 מיליארד שקל בשנה ומעסיק מעל 25 אלף עובדים. לפי הערכות ההתאחדות, מדובר  כ-5,000 בעלי עסקים, המספקים התקנות ושירות בתחום מיזוג האוויר, עם זאת לא כולם קיבלו רישיון..

בעקבות ההסכם, כ-300 קבלני מיזוג החברים בהתאחדו תיצורפו לפעילות התאחדות בוני הארץ במהלך חודש פברואר. אלו רוצים להסדיר את התחום בכנסת הבאה כדי לשים סוף לחאפרים.

התאחדות קבלני מיזוג האוויר והחימום הוקמה לפני כארבע שנים במטרה לשפר את הרמה המקצועית ולהסדיר את הענף שבו היא פועל
נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק מסר בהודעה לתקשורת, כי "מאות קבלני המיזוג שיצטרפו אלינו יהוו מכפיל כוח שאיתו נוכל למנוע פגיעה בעוסקים בתחום זה. המצב כיום בתחום המיזוג מייצר קרקע לעבודה לא מקצועית של אלפי ספקים שדורשת תיקונים בעלות בלתי נסבלת ולעיתים אף מסכנת חיים. נשים לזה יחד סוף".

לא מזמן פעלו בענף השיפוצים במהלך דומה. לאחרונה לאחר מאבק ארוך של התאחדות קבלני השיפוצים, הפועלת גם היא בחסות של התאחדות בוני הארץ, אישר משרד הבינוי והשיכון תקנה המחייבת גם קבלנים העוסקים בשפוצים קטנים לעבור בחינה מקצועית וקבלת רישיון עבודה כקבלן מרשם הקבלנים הממשלתי במשרד.

בהתאחדות בוני הארץ מצפים, כי החלטה זו תחסל ביעילות את פעילות החאפרים והלא מקצועיים בענף השיפוצים.

למי מותר לבצע שיפוצים

 יוכל להירשם כקבלן שיפוצים:
א. מי שסיים בהצלחה קורס מקצועי רלוונטי.
ב. חברי התאחדות קבלני השיפוצים.
ג. מי שעבד בפועל בשיפוצים בשלוש מתוך חמש השנים האחרונות.

כמו כן, רק  קבלן רשום יוכל לבצע עבודות בהיקף העולה על 35,000 שקל. קבלן שיפוצים שיעבוד ללא רשיון, צפוי לדין פלילי, ולעונש מירבי של ששה חודשי מאסר או קנס של 15,000 שקל.

אושר לקריאה שניה ושלישית – קבלני שיפוצים יתנו אחריות על העבודה

ענף השיפוצים – תמונת מצב