שוק ההון    

קופיקס ממשיכה להפסיד

קופיקס סיימה את הרבעון עם הפסד של 4.1 מיליון שקל לעומת 3.7 מיליון ברבעון המקביל

קופיקס גרופ, בשליטת רמי לוי, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד נקי של 4.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.

בשורה העליונה הכניסה קופיקס -70 מיליון שקל ברבעון, ירידה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ברווח הגולמי של החברה נרשמה עלייה של 20% לרמה של כ-18 מיליון שקל על רקע שיפור בתנאי הסחר מול ספקי החברה, וההפסד התפעולי התכווץ  לכ-3 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

פעילות בתי הקפה הניבה לקופיקס הכנסות של כ-18 מיליון שקל, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל והפסד תפעולי של כ-3 מיליון שקל. המרכולים הניבו הכנסה של כ-50 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל, והפסד תפעולי של 244 אלף שקל ברבעון.

בקופיקס הגיבו על התוצאות כי "סופר קופיקס החלה בפיילוט לפתיחת סניפי רשת תחת המותג 'רמי לוי בשכונה' אשר יאפשר מכירת מגוון רחב יותר של פריטים. הסניף הראשון, בגודל של כ-400 מ"ר (לעומת גודל סטנדרטי של סניפי סופר קופיקס בגודל 200 מ"ר) נפתח בפברואר 2019 וישמש לאחר גיבושו, כקונספט ההפעלה שיועתק לסניפים החדשים. במקביל הרחיבה סופר קופיקס באופן משמעותי את מגוון המוצרים הנמכרים בנקודות המכירה".

בתחום בתי הקפה מתכננים בחברה להגדיל את "מגוון המוצרים; הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה; צמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה; שיפור תהליכי שרשרת האספקה; התמקדות בנראות הסניפים תוך התנעת תהליך לשיפוץ פני הסניפים ברשת וחיזוק הקשר ושייכות הזכיינים לאורבן כמו גם פעולות להגדלת הרווחיות הגולמית לזכייני הרשת".

במהלך הרבעון השני החלה קופיקס במהלכי הבראה, אז הוחלט על סגירת מספר סניפי הפעלה עצמית ובחינת הכדאיות בהמשך הפעלה של מספר סניפי הפעלה עצמית נוספים.

עוד מסרה קופיקס כי "החברה ממשיכה לפעול לצמצום הוצאות המטה, שיפור מחירי קניה ו/או שינוי במערך הספקים והתמקדות בקטגוריות טרנדיות בעולם כגון תחום הבריאות וכן התמקצעות בתחומים נלווים. החברה מעריכה כי לאור פעולות אלו היא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות".

לקופיקס היום 147 סניפים בארץ, מתוכם 116 בתי קפה ו-31 מרכולים. זאת, לאחר שלפני שבוע סגרה החברה 5 סניפי בתי קפה מפסידים.

רמי לוי לא מביא תוצאות לקופיקס

קופיקס מקטינה הפסדים; תהפוך ל-רמי לוי בשכונה;