חדשות    

קמעונאיות המזון נערכות לפתיחה של 24 שעות

קמעונאיות המזון חוששות כי משרד הבריאות  ינחה להגביל את מספר הלקוחות בחנות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. כדי להיערך לכך, מתחילות חלק מהרשתות לפתוח חלק מהחנויות 24 שעות ביממה, למעט בשבת.

בין הרשתות שהודיעו שיפתחו 34 שעות נמצאת שופרסל שתפתח  מהיום 23 סניפים שיעבדו באופן רציף של 24 שעות ביממה. ביום ראשון יוספו 11 סניפים.  החברה תגייס לטובת כך עוד כוח אדם.

גם  יוחננוף כבר פתחה  שתי חנויות גדולות – ברחובות ובחדרה – הפועלות 24 שעות ביממה, והיום תפתח גם את הסניף בנס ציונה שיפעל כך. רמי לוי החל לפתוח את החנויות ברחבי הארץ עד 02:00 לפנות בוקר, ולדבריו ירחיב את שעות הפעילות בהתאם לצרכים המשתנים.

 מסתמן כי גם הנחיות לגבי משלוחים יוחמרו.כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה, קמעונאים המציעים משלוחי הזמנות אונליין יצטרכו להקצות אזור ייעודי למחלקת הרכבת משלוח, יוקצה אזור שטיפה של חומרי אריזה וציוד רב פעמיים, יוקצו אזורי אחסון לחומרי אריזה וציוד לשימוש רב פעמי בהפרדה בין נקי למלוכלך ויותקן כיור אחד לפחות לצורכי שמירה על היגיינת העובדים. עוד נדרשים הקמעונאים לדאוג לכך שהמצרכים יהיו ארוזים באריזה מאגדת, תוך הפרדה בהתאם לסוגם.

הקמעונאים מסבירים כי לא ניתן לספק שירות אונליין תחת תנאים אלו באופן מיידי. במכתב ששלח למשרד הבריאות, כתב נמרוד הגלילי, מנהל תחום רשתות שיווק באיגוד לשכות המסחר:

"אם משרד הבריאות מעוניין שבזמן המשבר הקיים רשתות המזון יתחילו לשלוח משלוחים בהתאם להנחיות, אזי משמעות הדבר שברגע זה מסתיימים כל המשלוחים מהמרכולים לבתי הצרכנים".

"אתם פשוט לא מציאותיים! אני לא מבין מה משרד הבריאות מעוניין שיקרה? האם משרד הבריאות מעוניין שמרגע זה יפסיקו כל המשלוחים מרשתות המזון וכל אותם צרכנים בין שהם בבידוד ובין שכרגע אינם בבידוד יגיעו לסניפי הרשתות? ההנחיות אינן ניתנות ליישום בטח בתקופה הזאת".
עוד ממשיך הגלילי ושואל מדוע בשעת חירום זאת רשתות השיווק צריכות להוציא היתר רישוי לביצוע משלוחים. הוא גם תוהה מול מי צריכים ברשתות השיווק לעבוד: "מול נציגי משרד הבריאות שפועלים בחירום? או מול נציגי הרשויות המקומיות שגם כן פועלים בחירום או אולי בכלל יצאו לחל"ת? הקצאת מקום ייעודי למשלוחים מצריכה תכנון מחדש של העסק".
הוא מסכם: "בתקופת המשבר הנוכחית הרשתות משקיעות מאמצים רבים ביותר כדי לספק מוצרי מזון וטואלטיקה לתושבי המדינה. אבקשכם לחזור בכם במיידית מההנחיות הזמניות למשלוחי מזון ממרכולים".