תיירות    

רוצים להימנע מעיכובים לפני הטיסה? שמרו את הדרכון צמוד אליכם

מעודכן ל-02/2020

הטיפ שחברות התעופה חייבות לתת לכם: השאירו את הדרכון שלכם עליכם עד להמראה – אחרת אתם עלולים להיתקע המון זמן בביקורת הדרכונים

כשטסים לחו"ל, יש טעות אחת בסיסית שרוב הנוסעים לא חושבים עליה והיא עלולה לעלות להם ביוקר: הם עוברים דרך הביטחון בשדה התעופה עם הדרכון שלהם, ולאחר מכן משאירים אותו בהישג יד עד השער של הטיסה. אבל הדבר שרבים מהנוסעים לא מודעים לו הוא שאסור להכניס את הדרכון לתיק מוקדם מדי.

הסיבה לכך פשוטה, אבל היא יכולה להפתיע גם אתכם: לעיתים קרובות, בעיקר כשהטיסה עמוסה במיוחד, חברות תעופה שמבקשות לזרז את שלב ה"בורדינג" אוספות מהנוסעים את תיקי היד הצמודים ומעבירים אותם לבטן המטוס – במיוחד כשמדובר בתיקים גדולים או במזוודות טרולי.

בחלק מהחברות אף הנהיגו נוהל קבוע לפיו בטיסות מסוימות כל תיק מגודל שהוגדר מועבר לבטן המטוס בשער, אלא אם נגבתה מהנוסע תוספת תשלום שמתירה לו לקחת את הכבודה איתו למטוס.

בעוד שלעיתים התיק שנלקח מהנוסע בשער עם עלייתו למטוס מוחזר לו מיד עם הירידה, במקרים רבים התיק עובר עם שאר המזוודות המועמסות למסוע והוא מוחזר לנוסע רק לאחר מעבר הדרכונים.

המשמעות היא שאם הכנסתם את הדרכון לתיק שנאסף רגע לפני העלייה למטוס, ספק גדול אם הוא יהיה בהישג ידכם כשתגיעו לביקורת דרכונים.

נוסע שנסע בחברת תעופה כזו סיפר על הסיטואציה המתסכלת: "הייתי חייב לחכות עד שחבר שטס איתי חזר מאזור האיסוף והביא לי את הדרכון. ללא העזרה שלו הייתי בצרות. זה משהו שחברות תעופה צריכות להזהיר ממנו".

איך לבטל כרטיסי טיסה לסין

"מצב טיסה" בנייד: כמה חשוב להקפיד עליו כשאתם באוויר?