הדיגטל והקניות באינטרנט, ובעיקר אמזון, די הרגו את הקניונים. והסיבה היא מחירים. האינטרנט הפך זול יותר והקניונים עם דמי השכירות הגבוהים יקרים הרבה יותר. אלא שמתברר שיש שחקנית חדשה-ישנה שמשנה את התמונה.
הבשורה החדשה בקניונים היא פריימרק, קמעונאית הביגוד המוזל מאירלנד. פריימרק, ש־189 הסניפים שלה בבריטניה אחראים על כמחצית מהכנסות שנתיות בגובה 7.7 מיליארד ליש"ט, הפכה לשוכרת מבוקשת במבנים איקוניים ברחובות ראשיים ותחרותיים או כחנות עוגן במרכזי קניות אזוריים.
פרימרק (באנגלית: Primark, מכונה גם Penneys באירלנד) היא חברת ביגוד ואביזרים אירית. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בדבלין.
הצלחה באירלנד הובילה להתפשטות החברה לבריטניה, והחברה פתחה חנות גדולה במרכז העיר בלפסט שבצפון אירלנד ב-1971, וחנות נוספת בדרבי שבאנגליה ב-1973. פריימרק פתחה את החנות הראשונה שלה בארצות הברית בשנת 2015 בדאונטאון קרוסינג (Downtown Crossing) שבבוסטון, היכן שפעלה בעבר חנות הדגל של פילנה (Filene's)
לפריימרק כ־370 חנויות ב־12 שווקים בעולם, כולל שמונה סניפים בארה”ב. משבר האופנה שכבר סגר כמה חנויות מדלג על פריימרק. זו פתחה בשנה שעברה 14 חנויות, ולפי דיווחי החברה, היא צפויה לפתוח 19 סניפים ב־2020.לפי חברת המחקר ספרינבורד, התעבורה עלתה בממוצע ביותר מ־40% ביום הפתיחה, לעומת אותו היום – חודש לפני כן ושנה לפני כן. אפילו במהלך חודש העלייה בתעבורה היתה משמעותית. 18.3% יותר לעומת החודש המקביל שנה קודם לכן.
מדידות תעבורה שבוצעו שישה חודשים אחרי הפתיחה עדיין הצביעו על עלייה. בממוצע, תנועת הקונים במהלך חודש שלם היתה גבוהה ב־7% לעומת החודש המקביל שנה קודם לכן. זאת לעומת ירידה רוחבית של 2.6% בכל מוקדי הקמעונאות בבריטניה.
בשורה לחובבות האופנה: מעכשיו תוכלו לשכור בגדים ברשת H&;M