מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס מועדון שבת קארד – Cal

זה לא סוד שהרגלי הצריכה של האוכלוסייה החרדית-דתית בישראל השתנו בצורה ניכרת בשנים האחרונות, עם הגדלת מספר החרדים היוצאים לשוק העבודה ומשפרים את איכות החיים שלהם. אחת ההשלכות של זה היא פתיחת כרטיסי אשראי או כרטיסי מועדון המיועדים לאוכלוסייה הזו בדיוק. כרטיס מועדון שבת קארד, מבית חברת Card, הוא אחד הפתרונות האלה.

זהו למעשה מועדון שכדי להצטרף אליו יש להנפיק את כרטיס אשראי של Cal, וליצור קשר עם החברה בנושא. לא הצלחנו למצוא באתר האינטרנט של החבר פרטים קונקרטיים לגבי דמי הכרטיס והעמלות הנגבות, מעבר לעובדה שהתנאים הם בהתאם למדיניות חברת כאל, חברת דיינרס קלוב ו/או הבנק המנפיק את הכרטיס. כמובן שלמי שמעוניין להזמין את הכרטיס אנחנו ממליצים מאד כן לבצע את הבירורים הנקודתיים הנוגעים אליו, מכיוון שהם משפיעים בצורה משמעותית על הכדאיות של הזמנת הכרטיס עבורו.

מה מציע הכרטיס?

העיקרון העומד מאחורי מועדון שבת קארד הוא די פשוט: לספק למחזיקיו הנחות והטבות על רכישות בבתי עסק שהם שומרי שבת. הכרטיס מקנה הנחה קבועה במעמד החיוב על רכישות בעסקים בתחומי האופנה, ואפטיקה, אלקטרוניקה ותקשורת, בריאות וטיפוח, לצד מאות עסקים בתחומים אחרים. כמו כן עומדת עבור המחזיקים בכרטיס האפשרות להצטרף לתכנית ההנחות של חברת Cal, CalExtra, שאף הם מעניקים הנחות אוטומטיות קבועות במעמד החיוב.

מהסקירה הדי קצרה שהובאה כאן אפשר ללמוד שכרטיס מועדון שבת קלאב הוא די מוגבל ברשימת ההטבות שבו, שמבחינה מעשית היא שמשפיעה על רבים מאיתנו לבחור בכרטיס אשראי אחד על פני אחר. יש כאן אמנם הנחות נקודתיות, בעיקר במעמד החיוב, אבל מנגד יש כרטיסי אשראי שמעניקים הטבות על בסיס דומה לבתי עסק בנוסף להטבות אחרות. עבור המשתייכים על האוכלוסיה הדתית-חרדית הוא יכול לשמש פתרון כלכלי נאה – הם מן הסתם ירכשו רק במקומות הכשרים לשבת ולכן יקבלו יותר הנחות – אבל קשה להעריך מה סדר הגודל של ההנחות האלה.

האם ההנחות האלה מספיקות כדי להצטייד בכרטיס? ברמה הכללית ההמלצה שלנו היא להחזיק בכמה שפחות כרטיסי אשראי, למרות הפיתוי של ההטבות והרצון לא לחרוג ממסגרות האשראי. אנחנו מציעים לכם – אלה הנמנים על האוכלוסייה הדתית-חרדית בישראל – לבדוק את רשימת בתי העסק שההטבות ניתנות בהם, להגדיר את דפוסי הרכישות באמצעותם ולראות כמה כסף זה יכול לחסוך לכם בחודש נתון.

מידע נוסף על הכרטיס – די בסיסי למען האמת – תמצאו באתר של חברת Cal, בכתובת הבאה.