חדשות    

שופרסל מייקרת את דמי הכרטיס שלה ל-16 שקל

שופרסל תייקר את דמי הכרטיס במועדון האשראי שלה, בחודשיים הקרובים. מועדון שופרסל, הפועל במשותף עם חברת כרטיסי האשראי כאל, הוא אחד ממועדוני כרטיסי האשראי הגדולים בישראל. המחיר יעלה ל-15.9 שקלים במקום 13 היום. זהו הסכום המשולם אצל מתחרותיה

כרטיס המועדון מקנה הנחות קבועות למותג הפרטי של שופרסל וכן למוצרים מיוחדים. בסיום תשעת החודשים הראשונים של 2019, עמד מספר מחזיקי כרטיס האשראי החדש על 586 אלף, לפי דו"חות החברה.

עד עתה  בשנה הראשונה לקוחות המועדון לא שילמו דמי חבר, בשנה השנייה הם נדרשו לשלם דמי חבר בסכום של 13 שקל (המורכב מדמי כרטיס של 10 שקלים ודמי חבר של 3 שקלים), בשנה השלישית הסכום עלה ל־14 שקל ובשנה הרביעית אמור היה הכרטיס לקפוץ ל־18.9 שקל (כולל 3 שקלים "דמי חבר").

התמחיר הקרוב הוא כדלהלן: בשנה הראשונה הכרטיס עדיין יינתן חינם, מהשנה השנייה יעמדו דמי הכרטיס על 15.9 שקל ללא תוספת נוספת בשנה שלאחריה. באופן מיידי הוא יתייקר ללקוחות שסיימו את שנת החינם הראשונה שלהם.

לטענת המתנגדים למהלך  שופרסל מוותרת על הכנסה משמעותית יותר בעתיד לטובת הכנסה מיידית, כאשר ייתכן ששופרסל — שתפרסם בקרוב את הדוחות השנתיים שלה ל־2019 — מבקשת להכניס לקופתה סכום כסף מהיר, גם במחיר ויתור על מנוע צמיחה משמעותי יותר בעתיד.

עוד אפיק של הכנסה לשופרסל  נובע מהחלה של הפיקוח על הבנקים שתאפשר לשופרסל לשוב ולשווק הלוואות ללקוחות הרשת. הטיוטה נועדה לייצר לראשונה רגולציה על חברות אשראי חוץ־בנקאי, ובין היתר אישרה הטיוטה לראשונה לרשתות שיווק לשווק הלוואות תחת מגבלות.

לפי טיוטת הפיקוח, רשתות השיווק יחויבו לבצע את שיווק ההלוואה במתחם יעודי שאינו קופות הרשת. מתחם זה יסומן בשילוט בולט וברור שמציג את זהות התאגיד הבנקאי ואת השירות המוצע, וכולל אזהרות למקרה של אי־עמידה בפירעון ההלוואה.

שופרסל וכאל יורשו לשווק שוב הלוואות

שופרסל משיקה: משלוחי תרופות ללא מרשם לצד המזון