חדשות    

שופרסל תוזיל בשר טרי בעשרה שקלים, אבל רק לכמה ימים

צילום: סיון פרג'

בשר טרי יוזל? בית המשפט המחוזי מרכז  אישר הסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת ב-2017. לפי התביעה, שופרסל מוכרת את מוצרי הבשר של המותג אדום אדום של תנובה, ומפחיתה ממשקל האריזה ובכך מטעה צרכנים ועוברת על החוק.

אע"פ ששופרסל טענה שאין פגם במה שעשתה, הסכימה להתפשר. על פי הפשרה 14 יום אחרי חגי תשרי 2019, שופרסל תוזיל בשיעור 10 שקלים  את כל מוצרי הבשר הטרי הנמכרים במחלקות הבשר בכלל סניפי הרשת, עד שימוצה ההחזר שיעמוד על 220 אלף שקל.  כיוון שהסכום אינו גבוה, הפיצוי יינתן ללקוחות במשך מספר ימים בודדים בלבד כנראה. עם זאת, הרשת תפצה את התובע הייצוגי ב-12 אלף שקל ותשלם לבא כוחו, עו"ד אסף שילה, 58 אלף שקל.

כדי שלא תחשבו שמדובר במבצע, נקבע  שההנחה תופיע בחשבונית בלבד ולא תפורסם על ידי שופרסל לצד המוצרים, או בכל מקום אחר. כמו כן אסור לשופרסל להעלות את מחירי המוצרים שבהסדר לפני ואחרי ההנחה

עוד התחייבה שופרסל להעבי רנוהלי שקילה לכל עובדי מחלקות הבשר,כדי ששקילת המוצר תיעשה באופן אוטומטי. כמו כן תערוך בדיקה לגבי משקלי אריזות של המוצרים השונים מסדרת אדום אדום המוצגים במערכת, כדי לוודא שהגדרתם תואמת למשקל הנכון.  בנוסף, שופרסל תחדד בתוכניות ההדרכה למנהלי מחלקות הבשר את ההנחיות לגבי שקילת מוצרים ארוזים מראש במסופון הנייד, וכן תנחה את מנהלי הסניפים להגביר את הפיקוח על השקילה בפועל.

שופרסל עלתה לכותרות לאחרונה עקב הצגת צגים אלקטרוניים למחירי הפירות והירקות בחלק מסניפיה. עם שורה של תביעות ייצוגית שהיו בשנה האחרונה נגדה, ובהן גם הטעיה בהצגת המחירים, לא נראה שהרגולציה תתמוך.

שופרסל החלה לסמן את מוצריה במחירים דיגיטליים – הרגולציה מתלבטת

חמאה בזול: שופרסל תמכור חמאה הולנדית מתחת למחיר הפיקוח