חדשות    

שוק הרחפנים יגדל פי שלושה

לפי דו"ח חדש שפרסמה חברת ניתוח שוק התעופה טיל גרופ, השוק העולמי לרחפנים אזרחיים יגדל פי שלושה בעשור הקרוב לשווי של 14.3 מיליארד דולר. השוק מוערך כיום ב-4.9 מיליארד דולר,והוא יצמח עקב הפתיחה החלקית של השמיים בארה"ב על ידי מנהל התעופה הפדרלי והשימוש המורחב מצד תעשיות מסחריות.

לפי מחבר הדו"ח פיל פינגן, היצרניות הסיניות חולשות על 75% משוק הרחפנים למטרות מסחריות וצרכניות. סוכנות רויטרס דיווחה כי במאי האחרון, המשרד לביטחון פנים בממשל האמריקאי הזהיר מהסיכונים למידע פנימי של החברות מצד הרחפנים הסינים.

כך למעשה גוברים  החששות הביטחוניים מצד הרשויות וחברות פרטיות בארה"ב  שהממשלה הסינית עלולה תשיג גישה למידע רגיש ולתצלומים באמצעות הרחפנים.

לפי הדו"ח התחום המוביל בשוק הרחפנים הוא פיקוח תעשייתי, שכולל תעשיות כמו בנייה, אנרגיה וכרייה. בתעשיות הללו משתמשים ברחפנים בין השאר כדי לבדוק אתרי וקווי שידור. בדומה, בחלקאות הרחפנים משתמשים להשקות ייבול ולנתח שדות.

לאחרונה יצרנית הרחפנים DJI הודיעה שתפטר עובדים שנתפסו בניפוח מחירי רכיבים שהזמינו, והכניסו את ההפרש לכיסם. לפי דיווח של בלומברג, הרמאים גנבו כך מיליארד יואן – כ-150 מיליון דולר.

הפרשה התגלתה לאחר שזוהתה בעייה במחירי הרכיבים, וככל הנראה שכמה עשרות עובדים השתתפו במזימה. הוא מהווה דוגמה לבעיות שעולות משיטות ניהול קווי הייצור הפנימיים של חברות סיניות, בעיקר כשמדובר בחברות שצומחות במהירות; כשנוצר לחץ לא שגרתי לעמידה בהספקי ייצור, חשופות החברות לטעויות וזיופים. DJI נחשבת למובילת שוק בתחום הרחפנים לצרכן. היא מחזיקה בכ-75% ממנו ומעסיקה כ-14 אלף עובדים ברחבי העולם.

אלפבית של גוגל מרחיבה את שירות הרחפנים גם לאירופה