מובייל וגאדג'טים    

שיאומי חשפה את המכשיר הכי זול שלה: המחיר 80 דולר

מעודכן ל-02/2019

המטרה של החברה: למנוע מלקוחות שרגישים למחיר לרכוש טלפונים לא חכמים

בגלל המפרט הפשוט שיאומי מציעה את הרדמי גו תמורת 80 דולר. מכשירי היוקרה הם לא התחום שלה. מכשירים זולים לעומת זאת – שם היא שולטת,  ועתה היא חושפת מכשיר חדש שגם הוא בפלטפורמת אנדרואיד של גוגל, והוא המכשיר הזול ביותר של החבררה עד כה.

רדמי גו מתבסס על פלטפורמת אנדרואיד גו, הגרסה הרזה של מערכת ההפעלה. גוגל פיתחה את הגרסה הזו במיוחד למכשירים עם מפרט חלש יחסית – כמו למשל מכשירים עם זיכרון RAM מקסימלי של 1GB – כדי שגם הם יוכלו להריץ גרסה יחסית מעודכנת של אנדרואיד, בלי לקרטע  או להיתקע.

מחיר ההשקה של המכשיר החדש הוא 80 דולר בלבד – מחיר שאפילו במונחים של שיאומי נחשב לנמוך. שיאומי מציגה את המטרה של החברה: למנוע מלקוחות שרגישים למחיר לרכוש טלפונים לא חכמים, אך גם לאפשר להם ליהנות ממערכת הפעלה יותר מעודכנת ויותר מאובטחת.

 

מה כולל המפרט הזול? מסך מגע בגודל 5.0 אינץ’ ברזולוציית 1280×720 וביחס 16:9, כשבתוך המכשיר מתחבאת ערכת שבבים מסוג Snapdragon 425 עם מעבד מרובע-ליבות במהירות 1.4GHz וזיכרון RAM צנוע בנפח 1GB בלבד. נפח האיחסון הפנימי מוגבל ל-8GB, אבל אפשר להשתמש בכרטיס microSD. מערך הצילום של המכשיר מתבסס על מצלמה אחורית בודדת ברזולוציית 8MP ומצלמה קדמית של 5MP.

למרות המפרט הבסיסי, לסוללה של המכשיר  קיבולת של 3,000mAh, שצריכה לספק ביצועים יפים. מבחינת תוכנה, מגיע המכשיר עם אנדרואיד Go אוראו 8.1. לא 9.0 פאי, אבל סביר בהחלט בהתחשב בעובדה שגם מכשירים שעולים פי 5 ממנו לא זכו לעדכון לפאי מסמסונג או LG למשל.,  הפעם המכשיר לא יושק רק בסין ובהודו, אלא יזכה להשקה גלובלית שכוללת גם את אירופה – שם הוא יימכר תמורת 80 אירו. על פי ההערכות בתקשורת, המכשיר יגיע גם לישראל בקרוב ומחירו ינוע סביב ה-450 שקל ביבוא רשמי ופחות ביבוא מקביל.

אפל כבר לא בראש: שיאומי מובילה בתחום המחשוב הלביש