חדשות    

שליש עובדים או עד עשרה עובדים – אושרו תקנות מספר העובדים לשעת חירום

עובדים בבורסה ליהלומים

 התקנות קובעות כי מספר העובדים יצומצם ל-30% במגזר העסקי והציבורי. עם זאת, משרד האוצר מבקש להדגיש כי עסקים יוכלו להישאר פתוחים כל עוד יעמדו בכללים שנקבעו. משרד האוצר ימשיך לפעול כדי לאפשר למנועי הכלכלה הישראלית החזקה להמשיך לעבוד חרף המצב. המשק הישראלי ימשיך בפעילותו ומפעלים ועסקים חיוניים ישמרו על פעילותם הסדירה. 

הממשלה אישרה בסוף השבוע תקנות לשעת חירום שנועדו להגביל את מספר העובדים במקום העבודה בשל התפרצות נגיף הקורונה. על פי התקנות, המגזר הממשלתי עובר מהיום למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

כדי לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול  עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם כדי להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אמצעים אלה נועדו לאפשר לכמה שיותר עובדים לשהות בביתם, למזער את היקף ההדבקות ובמקביל לאפשר תפקוד חיוני של המשק.

רוצים לדעת אם מקום העבודה שלכם חיוני? ניתן לעיין בקובץ התקנות המופיע באתר משרד האוצר- www.gov.il/he/departments/ministry_of_finance

יש לכם שאלות נוספות בנושא? מוזמנים להיכנס לאתר פיקוד העורף בכתובת:

https://info.oref.org.il/

ההנחיות מחמירות: רק יציאות חיוניות יותרו, האכיפה תוגבר

מסתכנים יותר: ענף הבנייה הוכרז כחיוני למשק, יעבוד במתכונת מלאה

צה"ל בתגובה לקורונה: צמצום התפקידים העורפיים והשבתת העובדים הלא חיוניים