חדשות    

שלמו פנסיה לעובדים עכשיו והינצלו מקנס

לידיעת המעסיקים שלא מעבירים פנסיה לעובדים: משרד העבודה והרווחה פתח במבצע להסדרת פנסיות העובדים ללא קנסות על המעסיקים  שיסדירו את החובות.

המשרד ישלח בקרוב מכתבים לאלפי מעסיקים המציעים להם להסדיר את חובותיהם בפניה לפני שיינקטו צעדים משפטיים ואכיפתיים.  נציין  ש-16% מהמועסקים במשק שהם אינם מבוטחים לפנסיה בניגוד לחוק, בעיקר בענף הבנייה. בשנתיים האחרונות קנס המשרד מעסיקים על התחמקות מפתיחת חשבונות פנסיה לעובדים בהיקף של 37 מיליון שקל.

פנסיה חובה חלה מ-2008 על עובד שעבד לפחות 6 חודשי עבודה ולגבי עובדים שכבר יש להם קרן פנסיה – לאחר שלושה חודשים.

בענף הבנייה  ל-43% מהעובדים אין פנסיה, ובענף האירוח והמזון ל-29% מהשכירים לא מופקדים הכספים. בחמישון התחתון ל- 33% מהעובדים אין פנסיה לעומת 3% מהעובדים בחמישון העליון.
בעקבות המחקר של ביטוח לאומי פנו האוצר והביטוח הלאומי למשרד העבודה והרווחה לפתוח במבצע אכיפה. הוחלט שהביטוח הלאומי יעביר מידע על המעסיקים החשודים למשרד העבודה והרווחה.

מנהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה החל לשלוח מכתבים לאלפי מעסיקים בו יציע להם להסדיר את חובותיהם ולהמציא מכתב של בודק שכר מוסמך המאשר זאת. משרד העבודה והרווחה נוהג בפועל לשלוח מכתב הרתעה ללא קנס ואם העבירה אינה מתוקנת לקנוס בסכום כפול של 74 אלף. שקל

 

עוזבים את האג";ח: גופי הפנסיה מחפשים את הריבית בקוקו

הטעויות הגדולות בהפרשה לפנסיה