חדשות    

שרי האוצר והמשפטים הורו למנכ"לי המשרדים: גבשו פתרון למפוני אום אל חיראן

קרדיט: FREEPIK
מעודכן ל-09/2020

מנכ"ל משרד הכלכלה דוד לפלר ומ"מ מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי יקימו צוות לבחינת הטיפול במפונים, ויגישו את המלצותיהם לשרים בתוך שלושה חודשים

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הנחו הבוקר את מנכ"לי משרדיהם להקים צוות לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. בהתאם להנחיית השרים, הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני אום אל-חיראן ויגיש את המלצותיו בנושא בתוך שלושה חודשים.

בעקבות אירועי ינואר 2017 בכפר אום אל חיראן, שבו נהרגו השוטר ארז עמדי לוי והמורה יעקוב אבו לאקיעאן, סוכם בין התושבים המפונים למדינה על מעבר התושבים לשכונה 12 בעיירה חורה. במסגרת הסיכום התחייבה המדינה להכשיר קרקעות ולסייע לתושבים. אולם בשל חילוקי דעות שונים, המעבר של כל מפוני אום אל חיראן לא הושלם עד היום.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אשר אחראי בממשלה החדשה על רשות הבדואים, ומנכ"ל משרדו דוד לפלר, נפגשו עם כניסתם לתפקיד פעמים אחדות עם נציגי הפזורה הבדואית. בשיחות עלה בין היתר נושא המעבר, והטיפול בו החל. היום, כאמור, הגדירו השרים את לוחות הזמנים להשלמת התוכנית לטיפול בנושא.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן: "הדיווחים בעניין אום אל-חיראן עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח״ש בקשר לאל קיעאן ז״ל והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, לבדוק את הטענות בעניין זה. לצד הבדיקה המערכתית, עלינו להבטיח שמפוני הכפר יוכלו לשקם את חייהם באופן מיטבי. לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות בראשות מנכ״לי משרדינו, שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים מפוני אום אל-חיראן".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "עם כניסתי לתפקיד השר הממונה על רשות הבדואים, טענתי שהמפתח לפתרון הוא החזרת האמון בין החברה הבדואית לחברה הישראלית. בחודשים האחרונים נפגשתי עם כל בכירי החברה הבדואית , וגם עם בני משפחתו של יעקב אבו אלקיעאן שנתנו לי תקווה שהמקרה הטראגי יכול להוות גשר להחזרת האמון. אני מאמין שנצליח לגבש פתרונות מוסכמים עם תושבי אום אל-חיראן, לטובת רווחתם".

הפערים גדלים: 13% בלבד בחמישון התחתון זכאים לבגרות המוכרת באוניברסיטאות

מחלצים מהאבטלה: מעסיקים שיקלטו עובדים חדשים יקבלו תמריצים בסכום כולל של 40 מיליון שקל