מובייל וגאדג'טים    רכב ותחבורה    

שש אפליקציות לנסיעה בטוחה ומהנה

מעודכן ל-05/2019

אין ספק שקשה להיות נהג בארץ, המסים גבוהים, הפקקים לא נגמרים, הנהגים לא סבלנים ובנוסף הכביש מלא ברכבים ישנים יותר, המעלים את הסיכון לתאונות קטלניות. כמה אפליקציות נועדו לעשות את חוויות הנהיה שלכם ליותר חכמה, ובעיקר בטוחה.

Drivemode – עיניים על הכביש

זו אפליקציה חינמית ייחודית משום שהיא דואגת שלא נהיה בסמארטפון. היא בודקת שכשאתם נוהגים תצמצמו עד כמה שניתן את המגע שלכם עם הסמארטפון, כדי שתוכלו לנהוג בבטחה. בעזרת האפליקציה תוכלו לענות או להוציא שיחות טלפון בקלות תוך כדי נהיגה, הודות לממשק  שנשלט באמצעות פקודות קוליות. כמו כן, באמצעות הקול תוכלו גם לשלוח הודעות טקסט או להקשיב להודעות שקיבלתם. אם הבלוטות׳ פועל – האפליקציה תוכל לפעול באופן אוטומטי בכל פעם שאתם נכנסים לרכב.

 Drivvo – למדוד את הדלק

אפליקצית דריבו החינמית פשוט עוזרת לנהל את כל ההוצאות הקשורות לרכב שלכם – בעיקר דלק, לצד תחזוקה וטיפולים, או כל הוצאה מתמשכת. האפליקציה מגלה בכל תדלוק מהי תדירות התדלוקים שלכם, וגם יודעת אם תחנה ספציפית שמעולם לא תדלקתם בה  עיגלה את הסכום כך שנדרישם לשלם  עשרות שקלים יותר. מי שקמבל החזר נסיעות יכול להשתמש בה לדעת בדיוק מה השיעור המדויק שלו על נסיעות בעבודה.

 Comroads – צילום תאונות דרכים מכל זווית

אפליקצית קומרואדס מנסה לסייע לנהגים שרכביהם היו מעורבים בתאונה, שלא באשמתם, באמצעות פלטפורמה חברתית לשיתוף צילומים ממצלמות דרך המותקנות ברכבים. האפליקציה מאפשרת גישה ושיתוף של צילומי תאונות דרכים הודות להתממשקות עם מצלמת הרכב – בין אם הנהג היה ברכב כשהם קרו, ובין אם מדובר בתאונה שקרתה כשהרכב בחניה והמצלמה לא פעלה. כדי להוציא סרטון צריך להיכנס לאפליקציה, לסמן את המסלול או את המקטע המבוקש והאפליקציה תוריד את הסרטון באופן אוטומטי, אם קיים. גם היא בחינם

Proxetme – האפליקציה מישראל

אפליקציה שמאפשרת לכם להקשיב להודעות שלכם באופן אוטומטי, כאשר היא שולחת לצד השני הודעה המעדכנת אותם שאתם בנסיעה. בנוסף, היא תשקיט את כל ההתראות ואם זה לא מספיק – היא תפעיל את עצמה באופן אוטומטי עם תנועת הרכב, כך שאין צורך לכבות ולהדליק אותה

Magic Gate – פותחת את השער מרחוק

אפליקציה שפותחת שערים באופן אוטומטי. כשתגיעו למיקום גיאוגרפי שתקבעו מראש, לדוגמה כמה מטרים לפני המחסום או השער, תחייג האפליקציה למספר שקבעתם מראש ותפתח בעבורכם את השער מבלי שתצטרכו ללחוץ במכשיר כלל.

 Android Auto – אני באמצע נהיגה

אנדרואיד אאוטו משתלטת על כל המסך שלכם ותנצל את כולו כדי להציג לכם מידע בפונטים גדולים וברורים – אפשר  להעלים גם  בה את ההתראות השונות מהאפליקציות כשאתם נוהגים, ולהחזיר תשובה אוטומטית לאלו ששולחים לכם הודעות שתבשר להם שאתם כרגע נוהגים, ולכן לא יכולים לענות. בינתיים האפליקציה היא רק באנגלית.

חופשת פסח בזול – אתרים ואפליקציות

מה צריך לדעת על רישיון נהיגה בינלאומי – מתי ואיפה צריך?