קניות באינטרנט    

תא דואר אנונימי – מי צריך את זה וכמה זה עולה?

מעודכן ל-06/2019

קורה לעיתים שאנחנו רוצים להזמין דבר מה שאנחנו לא רוצים ששאר בני הבית יידעו שהזמנו או שאנחנו רוצים לשמור את כתובתנו חשאית. לכן דואר ישראל מציע תא דואר אישי בלי לחשוף את הכתובת שלנו.תיבת הדואר  לרוב זמינה כל השעות ובכל השבוע.

מה זה תא דואר אנונימי ולמי מתאים

תא דואר אנונימי או אישי הוא למעשה תיבת דואר לכל דבר הנמצאת בסיף הדואר או באחת הסוכנויות. הכתובת לרוב היא מספר כלשהו המאפשר לקבל דואר  בלי לציין את הכתובת האמיתית של המקבל.

מי יכול לרכוש אותו? בעצם כולם, חברה, יחיד, עסק פרטי או תאגיד. אך הוא אישי ושייך רק למי ששילם עבורו למשך תקופת השכירות.

תא דואר אישי מתאים גם למי שרוצה לחסוך את התור בדואר. גם אם רק פתחתם עסק ועוד אין כתובת אבל לא רוצים לערבב בין העסקי לאישי – תוכלו לשכור תא דואר ולהיות בטוח שדבר הדואר לא יתערבב עם החשבונות האישיים.

יתרונות וחסרונות

היתרונות לא מעטים: אפשר לקבל את דבר הדואר בצורה דיסקרטית ובלי לחשוף את הכתובת שלכם לגורמים שאתם לא מעוניינים שייחשפו אליהם. זו כתובת קבועה שהולכת איתככם גם כשאתם עוברים דירה. אתם חוסכים את זמן ההמתנה בדואר. אפשר לאסוף את הדואר בכל שעה.

החסרונות הם הטרחה בהגעה לתא או לכתובת במקום שהדואר יגיע אליכם. דואר רשום ודואר אקספרס הבטוחים יותר והדורשים חתימה לא בני ביצוע בדואר אנונימי. למזמינים חבילות גדולות(כמו הרבה חבילות מאמזון או איביי) התא יכול להיות גדול מדי.

מה באמת גודל התא?

תא דואר אישי בעל 2 גדלים:

  • תא דואר רגיל – בגודל של 15 ס"מ לרוחב, 10 ס"מ לאורך / גובה וכן 35 ס"מ עומק.
  • תא דואר כפול – בגודל של 15 ס"מ לרוחב, 20 ס"מ לאורך / גובה וכן 35 ס"מ עומק.

מה המחירים?

התעריפים נכון ל-2019:

תקופה תא דואר רגיל תא דואר רגיל (אילת) תא דואר כפול
ל-12 חודשים (החל מ-1 ינואר) 214 שקל 182.91 שקל 403 שקל
ל-24 חודשים (החל מ-1 ינואר) 392 שקל 335.04 שקל 714 שקל
ל-36 חודשים (החל מ-1 ינואר) 571 שקל 488.03 שקל 1,050 שקל
לכל חודש או חלק ממנו עד 1 ינואר 19.50 שקל 16.67 שקל 36 שקל
  • החלפת מנעול – 44.30 שקל.
  • תא דואר במרכזי חלוקה – חינם.

מי שרוכש תיבת דואר מחודש פברואר ועד 20 בספטמבר – ישלם אגרה על התקופה של החל מאותו חודש ועד 31 בדצמבר (בשיעור יחסי). מי שרוכש מתאריך 21 בספטמבר ועד 31 דצמבר – ישלם עבור התקופה הזו ובנוסף עבור תקופה נוספת של שנה או שנתיים.

האם אחרים יכולים לקחת לי את הדואר? אני ממש עסוק

לקוחות המחזיקים בתא דואר בתשלום רשאים לייפות כוחם של אחרים לאסוף דברי דואר אשר לפי הכללים, נדרש לזהות את הלקוח באשנב, בטרם מסירתם. לצורך ייפוי הכח, יש למלא טופס ייפוי כוח ולהגיש אותו אל מנהל יחידת הדואר שבה נמצא תא הדואר בתשלום, בנוכחות מיופה הכוח. ייפוי הכוח הוא לשנה אחת, ויש לחדש אותו בסיום כל שנה.

אז איך פותחים תא דואר אנונימי?

כדי לשכור תא דואר אישי של דואר ישראל, ניגשם אל סניף הדואר או  אל סוכנות שבה ממוקמים תיבות דואר אישיות וממלאים טופס בקשה לשימוש בשירותי תא דואר אישי.

אדם פרטי או עוסק, צריך למלא את הפרטים האישיים שלו ולחתום על הצהרה בטופס. תאגיד יכול לפתוח גם תיבה, ויש למלא את פרטי התאגיד וכן לחתום על הצהרה בטופס על ידי מורשה חתימה בשם התאגיד.

בעת השלמת הרכישה, פקיד בסניף הדואר יספק את מספר תיבת הדואר וכן שני מפתחות (שאותם יש להחזיר בסיום התקופה).

מנכ"ל פוקס על פטור מהמע"מ על קניות באינטרנט: "כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום"

חבילות דואר גם בסופר -פארם