תביעה: כוכבת הילדים נגד פייסבוק – "חסמו אותי בלי התרעה"
חדשות    

תביעה: כוכבת הילדים נגד פייסבוק – "חסמו אותי בלי התרעה"

מעודכן ל-01/2020

מיכל מוכתר ("מיקי") פנתה לביהמ"ש בבקשה שיכריז כי פייסבוק הפרה התחייבות כשחסמה את הפרופיל האישי ואת העמוד העסקי שלה

כוכבת הילדים מיכל מוכתר, המכונה "מיקי", הגישה תובענה נגד פייסבוק בטענה כי החברה חסמה לה את הפרופיל האישי ואת העמוד העסקי שלה ללא כל התראה או פנייה מוקדמת אליה. יש לציין כי בינתיים הדף חזר לפעילות.

בפנייתה לבית המשפט ביקשה מוכתר כי יצהיר שפייסבוק הפרה התחייבות הנובעת מהסכם בין הצדדים, בכך שחסמה לה את הפרופיל האישי והעמוד העסקי שלה – מבלי שפנתה אליה קודם או מסרה לה התראה. כמו כן, היא ביקשה מבית המשפט לתת צו ו/או סעד שיסדיר את זכויות המבקשת.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד יפעת בן דוד-עמית, בגין "פגיעה בפרטיות, נזקים שנגרמו למיכל מוכתר בהתנהלות הרשלנית של פייסבוק ופיצוי בגין זכויות האדם של המבקשת, ביניהן הזכות לחופש הביטוי, פגיעה באוטונומיה וניצול כוח מונופוליסטי" = לשון התביעה.

על פי כתב התביעה מוכתר טוענת כי ב-6.1.2020 התברר לה שחשבון הפייסבוק שלה נחסם לשלושה ימים, לדבריה ללא כל הצדקה לכך ובאופן המפר את תנאי השימוש כפי שהם מופיעים באתר פייסבוק ו"באופן שגורם לה נזקים אדירים, הן תדמיתיים והן כלכליים, וזאת לאחר שקודם לכן נחסמו הן הפרופיל הפרטי והן העמוד הרשמי למשך 24 שעות – גם חסימה זו בניגוד לכל דין".

עוד נכתב בתביעה כי "המבקשת הינה דמות ציבורית אשר לה עמוד פייסבוק עם כ-70,000 עוקבים. המבקשת עושה שימוש בפלטפורמה זו לשם פעילותה המקצועית והחברתית. המבקשת מזוהה, בין היתר, עם היותה פעילה חברתית בכל הקשור להחמרת הענישה, יצירת דרכי פיקוח והסדרת כל הטיפול הקשור בילדים בגיל הרך של בין 0 ל-3 שנים, ובשל כך אף מעלה את המודעות בכל הקשור להליך המשפטי המתנהל נגד הגננת המתעללת מראש העין כרמל מעודה ומהווה מעין שליחה ציבורית בכל הנוגע לכך".

בהמשך התביעה טענה מוכתר, באמצעות עורכת דינה, כי כל מידע אשר היא מפרסמת בעמוד הפייסבוק מטעמה הוא מידע מהימן הנסמך על עובדות ומעולם לא פרסמה מידע שאינו נכון או לחילופין מידע שיש בו כדי לפגוע במישהו, ובטח שלא פרסומים העולים כדי הפרה של "כללי קהילה" של פייסבוק.

לטענתה, פייסבוק לא טרחה להתריע בפניה שהיא מפרה כביכול את תנאי השימוש של החברה, לא טרחו לברר עמה סוגיה זו ולא ניהלו כל דיאלוג. מוכתר הוסיפה כי לאחר החסימה ניסתה מיד ליצור קשר עם פייסבוק, על מנת לברר מדוע נחסמו חשבונותיה וכיצד ניתן להשיבם לפעילות, אך לא עלה בידה ליצור קשר עם גורם כלשהו בפייסבוק.

לבסוף ציינה מוכתר כי פייסבוק נקטה כלפיה "סנקציה חמורה, ללא הודעה מראש, באופן חד-צדדי ובלי שהבהירו למבקשת 'במה חטאה'. "אף אם אכן הפרה המבקשת את התקנון והוראות השימוש, דבר המוכחש, הרי שהיה על פייסבוק לאפשר למיכל להגיב באופן מסודר ולתקן את ההפרות הנטענות, אך פייסבוק בחרה לפעול בכוחניות ובחוסר תום לב משווע", נכתב.

מדוברת פייסבוק ישראל נמסר בתגובה: אינני מגיבה בנושאים משפטיים.

רכב של עובד פייסבוק נגנב, פרטיהם של 29 אלף עובדים בסכנת חשיפה

פייסבוק לבית המשפט: "אין אצלנו פרטיות"