מובייל וגאדג'טים    

תוסף של כרום מגלה אם הסיסמה שלכם בסיכון – איך זה עובד

מעודכן ל-03/2019s

התוסף נקרא Password Checkup – ומגלה אם הסיסמאות שלכם דלפו או בסיכון

 

גוגל יצרה תוסף לדפדפן כרום, שמטרתו להודיע למשתמש כשסיסמאות שלו מגיעות לידי האקרים. התוסף, Password Checkup בשם, בודק בד רציפה שלHaveIbeenPwnd, מסד נתונים המכיל רשימה ובה יותר משני מיליארד סיסמאות שהפיצו פושעים.

התוסף הפעם לא מעביר את פרטי המשתמש לגוגל – ואפילו מצפין ומערבל את הנתונים בצורה שלא מאפשרת שימוש במקרה של גניבה. זהו כלי שימושי ביותר, עקב פעילותם העולה של פושעי סייבר  וגניבה תכופה של מסדי נתונים. משתמשים רבים נוטים להשתמש באותה סיסמה עבור כמה שירותים, ולכן פורץ שהשיג סיסמה יוכל להשתמש בה שוב, למשל אם  סיסמת המייל זה לסיסמה של חשבון הבנק..

מאגר HaveIbeenPwnd כולל רשימות סיסמאות שמסתובבות ברשת האפלה שמתגלות ומטופלות על ידי מומחי אבטחה. המסד מקל על משתמשים לדעת האם הסיסמה שלהם בסיכון, והתוסף מעדכן אותם בזמן אמת.

גוגל טוענת שבמאגר שלה 4 מיליארד סיסמאות שנפגעו כתוצאה מאותן פריצות. על פי הנתונים הללו, יש סיכוי גבוה שלפחות אחת מהסיסמאות שלכם הודלפו בשלב כזה או אחר. לאחר הורדת ההרחבה, בכל פעם שתיכנסו לאתר בו הסיסמה שלכם נמצאת בסיכון, ההרחבה תתריע על כך בחלונית אדומה ותבקש מכם להחליף אותה.

כדאי להשתמש בכללי זהירות נוספים כמו אפליקציית ניהול סיסמאות.  חשוב גם להשתמש בכלי אימות דו שלבי, אשר מחייבים הזנת קוד נוסף לפני כניסה לשירות. אפשר גם לסנכרן קוראי טביעות אצבע אם יש כאלה במחשב ובטלפון שלכם, ולהיעזר    במדריך הפרטיות של הון..

איך לשמור על פרטיות ברשת

יומן גוגל – מה הוא עושה ואיך משתמשים