שכונות    

שיכון ותיקים, רמת גן – תעודת זהות

על השכונה

שיכון ותיקים הוקמה בצפון רמת גן על ידי ראש העיר הראשון של רמת גן אברהם קריניצי  כתוכנית לשכונה ירוקה בבניה צמודת קרקע עם צירי הליכה ירוקים מצטלבים ללא תנועת כלי רכב שתשמש כככניסה לפארק הירקון.  כיום מדובר בשכונה עם פרופיל יוקרתי מאוד, הכוללת תושבים ותיקים, לצד אוכלוסיות צעירות יותר שנכנסות אליה בהדרגה.

היסטוריה

שיכון ותיקים הוקמה בשנת 1954, לאחר שראש העיר אברהם קריניצי יזם הקמת שכונת גנים חדשה בצפון רמת גן, על אדמות הטמפלרים שסופחו לשטח השיפוט של רמת גן.

הבתים יועדו ל'ותיקי רמת-גן ולפקידיה'. אדמות השכונה נרכשו בטרם קום המדינה על ידי מועצת העיר רמת גן מהאפוטרופוסים הבריטים על אדמות הטמפלרים שגורשו משרונה.  התכנון של הבתים עצמם היה לקוי מכיוון שלא הובאה בחשבון איכות הקרקע שעליה נבנה השיכון והסמיכות לנחל הירקון. לכן סבלו מרבית הבתים שנבנו בשכונה בשנות החמישים מסדקים רבים ומהצפות קשות בעת שמי הירקון עלו על גדותיהם במשך חורפים רבים.

השכונה אוכלסה בראשית דרכה ע"י הרכב תושבים מגוון שכלל פקידי העירייה, אנשי אצ"ל ולח"י, עיתונאים, סופרים, אנשי משטרה ופוליטיקאים

גבולות השכונה

.  שכונה נמצאת בצפון רמת גן ותחומה בין הרחובות אבא הלל ורוקח. את מרביתה עוטף פארק הירקון

סוג בנייה

השכונה מאופיינת בבתים צמודי קרקע לצד בניינים נמוכים ברובם של עד 5 קומות. בשנים האחרונות בפאתי השכונה  נבנו מגדלים.

נדל"ן

מחיר עסקה ממוצעת בעיר 2,200,000 שקל, מחיר למ"ר 48,600 שקל, מעל 60% דירות בבעלות, 30% דירות שני חדרים. מיעוט עסקאות בשכירות

אוכלוסייה

אוכלוסייה מבוגרת ואמידה  ברובה,  36% אקדמאים, 38% צווארון כחול, לצדם משפחות עם ילדים מתבגרים. רוב תושבי השכונה הם תושבים ותיקים.

התפלגות הגילאים מאופינת בשיעור גבוה מאוד של תושבים בגילאי ה-60 וה-70, לעומת אחוז נמוך מאוד של תושבים בגילאי ה-20 לחייהם. מדד כלכלי-חברתי 7 מתוך 10.

חינוך

בתי ספר באוזר מדורגים גבוה ביחס לבתים בעיר. על פי מדד מדלן הבודק את רמת האלימות, תוצאת ציונים ושביעות רצון תלמידים ומורים. הדירוג הוא 85 ביחס ל-81 בעיר ו-55 בארץ. בשכונה בית הספר היסודי ניצנים ובית הספר התיכון אוהל שם. וכן שבט צופי הירקון. ולצדם סניפי כנפיים של קרמו ובני עקיבא

בתי ספר מובילים באזור:

תיכון אוהל שם

בית ספר יסודי המנחיל

גנים עיקריים באזור: מס, הרדוף ודוכיפת

תחבורה

יש מעט תחבורה ציבורית בתוך השכונה, אך יש תחבורה מחוצה לה. קרבה לצירים ראשיים כמו איילון וכביש 4. יש בה פחות פקקים ביחס למרכז.

מוסדות ציבור ומסחר

בשכונה בית הצנחן, קאנטרי קלאב "מרגניות" השכונתי, מועדון ספיב"ק ומרכז איל"ן, מרכז הטניס, בית הספר

נמצאים בה גם בית הצייר "אהרון כהנא", בית הסופר אב"א אחימאיר "בית אבא", וסניף בני עקיבא. כמו כן, ישנם סניפי קופות חולים, ספרייה עירונית, מוזיאון לאמנות ישראלית ועוד

במרחק נסיעה קצר ממנה ממוקמים מרכזי קניות באזור התעשייה של בני ברק, קניון איילון הוותיק ואצטדיון רמת גן

גנים ופארקים

השכונה סמוכה לפארק הירקון.  94 גינות משחקים , 20 גינות כלבים

אפשרויות תעסוקה

בקרבת מקום מרכזי תעסוקה רבים: מתחם בני ברק ביזנס סנטר, מתחם הבורסה ברמת גן, מתחם רמת החייל

שכנים מספרים

השכנים מרוצים בעיקר מהשטחים הירוקים, מהשקט, מרמת החינוך וכן מהניקיון. פחות מרוצים מהחניה ומאפשרויות הבילויים

תוכניות בנייה

בשנים האחרונות הוקפאה שם תוכנית התמ"א למרות מחאות התושבים. התוכנית של ראש העיר החדש אף מחמירה יותר מבחינת היתרי תמ"א. לצד זאת יש מיזמים של בניית מגדלים של יזמים פרטיים ברחבי השכונה.

קבוצת הפייסבוק

שכונת הלל, רמת גן – תעודת זהות

רמת שקמה, רמת גן – תעודת זהות

ביטול תמ;א 38 ברמת גן כמעט לחלוטין