שוק ההון    

לידר על עזריאלי – דוח טוב ויציב; מחיר יעד – 196 שקל

דוח עזריאלי ברבעון הראשון היה  יציב וטוב. עזריאלי מציגה צמיחה בעיקר הודות לאכלוס נכסים חדשים בעוד שבנכסים הקיימים נרשמת יציבות. ברורית פיין אנליסטית בלידר מדגישה כי – "ה-NOI ברבעון הראשון הסתכם ב-371 מיליון שקל, גידול של 10%. בהשוואה לרבעון המקביל וגידול של 3% בהשוואה לרבעון הקודם. התזרים מנכסים זהים עלה ב-0.6% כאשר התזרים מנכסים זהים במגזר הקניונים ובמגזר המשרדים נותר ללא שינוי. ה-FFO הסתכם ב-269 מיליון שקל , גידול של 5%  בהשוואה לרבעון המקביל וגידול של 2% בהשוואה לרבעון הקודם. במהלך הרבעון הראשון נרשם גידול בפדיונות בשיעור של 9.4% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול קניון ראשונים נרשם גידול של 5.3% . נציין כי עיקר השפעת חג הפסח באה לידי ביטוי ברבעון הראשון השנה ואילו בשנה שעברה עיקר ההשפעה הייתה ברבעון השני. שיעורי התפוסה נותרו גבוהים ועמדו על 98%-99% בישראל.

"האם הדו"ח מלמד על העתיד? הצמיחה של עזריאלי צפויה להגיע מהייזום המאסיבי. אין ספק שלעזריאלי יש יכולות ייזום יוצאות דופן, גם בהשוואה לחברות אחרות. לחברה חמישה פרויקטים בשלבי ייזום אשר אמורים להגדיל את ה- NOI בשנת 2020 ל-1.794 מיליארד שקל , לעומת 1.4  מיליארד שקל בשנת 2017 .כמו כן, לחברה חמישה פרויקטים נוספים אשר נמצאים בתהליכי תכנון ורישוי ואשר אמורים להבטיח את צמיחתה גם לאחר שנת 2020. לצד הייזום הקבוצה פועלת לקבלת זכויות בניה נוספות ולהשבחה נוספת של נכסים שונים. לאחר שקיבלה אישור להרחבת הזכויות במגדל הרביעי המתוכנן בפרויקט עזריאלי תל אביב מכ- 69 אלף מ"ר לכ- 150 אלף מ"ר, החברה מדווחת כי קיבלה אישור להפקדת תב"ע לתוספת שטחי תעסוקה ומלונאות נוספים בהיקף של 24 אלף מ"ר בעזריאלי TOWN .זוהי דוגמא נוספת לשווי שעזריאלי יודעת לייצר מהנכסים הקיימים שלה שטרם בא לידי ביטוי בספרים".

אז מה לעשות עם המניה? "אנו עדיין פחות אופטימיים לגבי סקטור הנדל"ן, עם זאת להערכתנו עזריאלי עשויה להציג ביצועי יתר ביחס לסקטור לאור הפיזור העסקי, השמרנות, המינוף הנמוך ופוטנציאל הצמיחה הגלום בפעילות הייזום. החברה נסחרת במכפיל הון של 1.24 ,תשואת FFO צפויה ל-2018 של 8.6% ותשואת דיבידנד של 2.6% . אנו ממשיכים להמליץ על המניה בתשואת יתר עם מחיר יעד של 196 שקל למניה".