חדשות    

אגוד ממליצים על השקעה של 38% במניות בתיק השקעות ספקולטיבי

בבנק אגוד ממליצים על חשיפה מנייתית של- 21% בתיק מייצג ו- 38% בתיק ספקולטיבי. להערכתם רמת הריביות הנמוכות בארץ ובעולם צפויה להימשך ולתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי. אנו ממשיכים בהמלצתנו על חשיפה מנייתית בתיקי הלקוחות בשילוב עם מזומן/ פיקדונות.

בהתייחס לחלוקה בין ישראל לחו"ל נותרת העדפה לחו"ל כ-60% וישראל כ- 40%.  בהתייחס לחלוקה הגיאוגרפית אנו ממליצים על חלוקה של :ארה"ב – 48%  גוש האירו -30% בדגש על חברות גלובאליות, אסיה ללא יפאן – 10% ,יפאן 7% ואנגליה- 5%. מומלצת השקעה במניות דיבידנד גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה גם לסין .

מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטורים: סקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה, סקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות  בעלות תזרימי מזומנים גבוהים, ללקוחות ספקולטיביים ניתן לתבל בתת הסקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו. סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור  וסקטור הפיננסיים על רקע המשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית. בסקטור התעשייה -תת הסקטור התחבורה , על רקע הירידה במחירי האנרגיה והתייעלות החברות

בנק אגוד מתייחס בסקירתו השבועית לשוק המט"ח: "השבוע נמשכה מגמת ההתחזקות של הדולר מול המטבעות המרכזיים, כאשר מול האירו השלים הדולר עליה דו שבועית של כ- 4% ומול הין היפני נרשם שיא של כ- 8 שנים. מול השקל הדולר התחזק מעט וצמד המטבעות נסחר סביב שער של 3.87 שקל לדולר. נקודת תמיכה עומדת על 3.80 שקל לדולר ונקודת התנגדות הינה 4.053 שקל לדולר.

טרם התקבלה החלטה בנוגע לחובותיה של יוון, כאשר כל יום מתפרסמים נתונים אחרים מתוך השיחות של בכירי ממשלת יוון מול הגורמים המלווים, כאשר פעם מתפרסמת הודעה חיובית ומיד לאחר מכן שלילית וחוזר חלילה, כנראה שגם הפעם תצא הודעה רק בתאריך פירעון ההלוואה. נקודת תמיכה הקרובה הינה 1.057 דולר לאירו ונקודת התנגדות עומדת על  1.187 דולר לאירו."

בנוגע לשוק האג"ח מציינים באגוד כי: "בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה כך שגם תשואת האג"ח השקליות בטווחים הקצרים נותרו על כנן ונטיות מזעריות לירידת תשואות בצמודות הקצרות. בטווח הארוכים לעומת זאת, ניתן היה להבחין בירידה בתשואות, הן בעקום השקלי והן הצמוד כאשר הטריגר הוא ירידה מסוימת בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי. כמו כן, לאחר מהלך בולט של עלייה בתשואות, ראינו בשבוע שעבר כבר התמתנות של המגמה והשבוע ההתמתנות הפכה להיפוך מסוים לכיוון ירידה בתשואות."

.