חדשות    

בזכות מס הרכישה – מספר הסכמי המכר של אפריקה מגורים ברבעון השני כמעט והוכפל

אפריקה מגורים מדווחת כי במהלך הרבעון השני של שנת 2015 נחתמו כ- 236 הסכמי מכר למכירת דירות בפרויקטים של החברה לעומת כ- 125 הסכמי מכר ברבעון הראשון 2015

אפריקה מגורים מדווחת כי במהלך הרבעון השני של שנת 2015 נחתמו כ- 236 הסכמי מכר למכירת דירות בפרויקטים של החברה (לרבות פרויקטים משותפים ביחד עם צדדים שלישיים), בהיקף כספי כולל של כ- 507 מיליון ש"ח, לא כולל מע"מ (מתוכם נחתמו בחודש יוני 2015 בלבד כ- 125 הסכמי מכר בהיקף כספי כולל של כ- 254 מיליון ש"ח, לא כולל מע"מ), לעומת כ- 125 הסכמי מכר שנחתמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2015.

החברה מבהירה כי אין וודאות בקבלת מלוא התמורה המצוינת לעיל, בין היתר, בשל הפרת הסכמי המכר על ידי איזה מרוכשי הדירות או בשל אי קיומם של תנאים מתלים שנקבעו בחלק מהסכמי המכר.

להערכת אפריקה מגורים, הגידול המשמעותי בהיקף המכירות כאמור לעיל הושפע מעיתוי הליכי האישור של יוזמת החקיקה האחרונה להגדלת שיעורו של מס הרכישה בחודש יוני 2015. כמו כן, בשים לב, בין היתר, לפרסומים בתקשורת בדבר נתונים כלל משקיים, המצביעים על גידול שיא בהיקף האשראי, אשר העמידו בנקים למבקשי משכנתאות במהלך הרבעון השני של שנת 2015, נראה, כי הגידול החד בהיקף המכירות של דירות ברבעון זה אינו ייחודי לחברה. החברה מציינת כי דוח זה מפורסם מטעמי זהירות, לאור פרסומה של הצעת רכש למניותיה של דניה סיבוס בע"מ, חברת האם של החברה.