חדשות    

דורית סלינגר מסדירה את התחרות בתחום השירות הנלווה לפוליסת הביטוח

הממונה שוק ההון באוצר דורית סלינגר מסדירה את התחרות בתחום השירות הנלווה לפוליסת הביטוח; בין היתר, המבוטח יהיה רשאי לבטל את כתב השירות באופן מיידי וללא קנסות

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום טיוטת חוזר המסדירה את התחרות בתחום כתבי השירות. החוזר החדש מגדיר את השירותים הנלווים, וקובע תנאים משופרים למכירת כתבי השירות. בין היתר, המבוטח יהיה רשאי לבטל את כתב השירות באופן מיידי וללא קנסות.

כתב שירות הוא מסמך נלווה לפוליסת ביטוח ונמכר על ידי חברות הביטוח ובאמצעות סוכני הביטוח. החוזר מצמצם את מגוון כתבי שירות המשווקים כיום, ומחייב כי המכירה תתבצע רק בעת רכישת פוליסת ביטוח. כמו כן, לא תותנה רכישת כתב שירות כחלק ממוצר הביטוח. שוק כתבי השירות נאמד בכ-1 מיליארד ש"ח בשנה.

דורית סלינגר מרחיבה את השימוש בקופות גמל אישיות (IRA )

הוראות החוזר קובעות כי המבוטח יבחר את ספק השירות מתוך רשימה מוגדרת, וכי חברת הביטוח תהיה אחראית על טיב המוצר. עלות כתב השירות תוצג בנפרד ממחיר הפוליסה, במטרה להקל על המבוטח להשוות בין המוצרים ולבחור את המתאימים ביותר. בנוסף, החוזר קובע מספר תנאים לשיווק כתב שירות על ידי סוכן ביטוח: על הסוכן לוודא כי לספק השירות יכולת לעמוד בהתחייבויותיו, תנאי כתב השירות לא יפחתו מאלו המשווקים על ידי חברות ביטוח, ועלות כתב השירות תגבה על בסיס חודשי.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "החוזר מיועד להבטיח כי המבוטחים ירכשו רק את כתבי השירות הנדרשים להם, תוך הבטחת האחריות לשירותים אלו".