חדשות    

ההפקדה של תוכנית מחנה סירקין תתעכב עד אחרי הבחירות

קבינט הדיור  מתמהמה עם הכינוס, כך התגלה בהתכתבות בין המתנגדים לבין היועץ המשפטי

ההפקדה הסופית של תוכנית ותמ"ל מחנה סירקין, תתעכב כנראה עד לאחר הבחירות. כך התגלה בהתכתבויות שונות שנערכו בימים האחרונים בין   מתנגדים לפרויקט לבין משרד היועץ המשפטי לממשלה. הסיבה לעיכוב: הצורך לכנס בימים אלה את קבינט הדיור, לדון בהכרזת שטח משלים לתכנית, כמרחב מועדף, אלא שגוף זה מתמהמה מלהתכנס.

באזור יש שתי תכניות שנדונות בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור: העיקרית היא מתחם סירקין א' להקמת כ-8,000 דירות והאחרת נקראת סירקין דרום-מזרח, ובה מיועדות להיבנות כ-4,000 דירות. בשלב זה מקודמת התכנית הגדולה, סירקין א', ולפני כשבועיים נדונה שאלת הפקדתה בדיון ארוך במיוחד. לאחריו  הוחלט להפקיד את התוכנית, אך בהתאם לתיקונים, שיש לבצע בתוך 60 יום. מהתיקונים שנקבעו: יש לתכנן עוד 400 יחידות דיור, באמצעות תוספת קומות למגדלים המתוכננים. "במידת הצורך יורחבו/יתווספו מגרשים לשטחי ציבור או יוקצו קומות ציבוריות במגרשים פרטיים", נכתב בהחלטת הוועדה. כמו כן קבעה הוועדה כי יסומם מיקום עתידי לתחנות המטרו,  לאור טענות של מתנגדים לתכנית, שהתכניות למטרו בשכונה המתוכננת, הן דיבורי סרק.

אלא שעלה הצורך להרחיב את המתחם בכ-300 דונם נוספים, ולכן קבינט הדיור יצטרך לבצע הכרזה מתוקנת על המתחם..

מסמך שהוציא היועץ המשפטי לממשלה מגביל את ממשלת המעבר: "כאשר עומדות על הפרק החלטות בנושאים שאינם בגדר ניהול שוטף, על השרים לערוך בדיקה מוקדמת בעניין זה מול היועץ המשפטי של המשרד הנוגע בדבר בטרם קבלת ההחלטה", הנחה מנדלבליט.

. ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גנון, שלחה בתחילת החודש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה להקפיא את דיוני קבינט הדיור בתקופת הבחירות, והתבססה על חוות הדעת של מנדלבליט מסוף דצמבר.

בקבינט השיבו לה  כי תיקון ההכרזה בעניין סירקין ירד מסדר היום של הקבינט, שאמור היה להתכנס כאמור ביום שני האחרון. כמו כן, כל ישיבת הקבינט בוטלה.

"בעת הזו, ובשים לב לכך שאנו נמצאים בתקופת בחירות, שאלת האפשרות להביא הצעות להכריז על מתחמים כמתחמים מועדפים לדיור לדיון ואישור בקבינט הדיור נבחנת מבעוד מועד על ידי הגורמים הרלוונטיים במינהל התכנון ובהמשך לכך גם במשרד המשפטים",נכתב בתשובה.

בתקשורת נמסר כי ישיבת קבינט הדיור מיום שני האחרון בוטלה, על רקע הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, וכי לאור ההתפתחויות, שכוללות גם את התיקונים המהותיים שיש לבצע בתכנית, קשה לראות את ההפקדה מתבצעת לפני הבחירות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "תכנית סירקין המרכזית היא אחת התכניות המקודמות בימים אלו במטרה להגדיל את היצע יחידות הדיור בלב אזור הביקוש ולאפשר את מעבר צה״ל דרומה. הותמ"ל תמשיך לפעול לקידום התכנית תוך מתן פתרונות לכלל הסוגיות וזאת בהתאם ובכפוף למדיניות הממשלה"

מגדלי שבירו באם המושבות – פתח תקווה

שבירו – GOLD VIEW – נווה גן, פתח תקווה