שוק ההון    

הערכות : אינטל תרכוש את מלאנוקס

מפעל אינטל; דובר אינטל: קובי בכר

 

מעודכן ל-01/2019

הרכישה צפויה להגיע עד 6 מיליארד דולר. ההצעה היא יותר משליש משווי השוק שלה

.אינטל מתכננת לרכוש עוד חברה ישראלית זאת לאחר רכישת מובילאיי ב־15 מיליארד דולר, והקמת מפעל בקריית גת הצפויה בהשקעה של 40 מיליארד שקל. לפי דיווחים בתקשורת החברה הגישה לאחרונה הצעה לרכישת החברה המתחרה מלאנוקס בכחמישה וחצי עד שישה מיליארד דולר.

לפי הדיווחים, בהצעה של אינטל בעיקר רכיב מזומן ועוד נתח מסוים של תשלום במניות. ידוע על עוד חברה חת לפחות שהגישה הצעה לרכשית מלאנוקסאבל לא ברור אם מלאנוקס  ודירקטוריון החברה יקבלו את ההצעות שקיבלו, וסביר כי ידרשו מחיר גבוה יותר עבור החברה.

לא מזמן פורסם כי מלאנוקס שכרה בנק השקעות בעקבות פניות שהגיעו מצד כמה חברות המעוניינות לרכוש את החברה, וכעת השיחות מצויות בשלבים ראשוניים.

מניית מלאנוקס עלתה אז בעלייה חדה למחיר של יותר מ־90 דולר, ששיקף שווי של כחמישה מיליארד דולר לחברה. אולם מאז ירדה מאז מניית החברה והיא נסחרת כעת בשווי של 4.4 מיליארד דולר. כלומר, הצעת הרכישה המדוברת של אינטל גבוהה ביותר משליש משווי השוק שלה.

 עוד רוצות לרכוש את מלאנוקס החברות ברודקום, IBM, אורקל, נבידיה וכן חברת Xilinx. מארוול האמריקאית ביקשה גם היא לרכוש את מלאנוקס לפני שנתיים, אבל  הדירקטוריון סירב והיא רכשה את המתחרה של מלאנוקס, Cavium, תמורת שישה מיליארד דולר.מלאנוקס עברה ספגה מכה בשנה האחרונה כשקרן סטארבורד האקטיביסטית נכנסה לאחזקה מהותית במניותיה. הקרן הלינה על הרווחיות התפעולית הנמוכה יחסית שלה, והחלה להפעיל לחץ על  המנכ"ל לשפר את ביצועי החברה ולהחליף את חברי הדירקטוריון.

בפשרה שהושגה מינתה אז סטארבורד שני נציגים בדירקטוריון מלאנוקס. ככל הידוע, סטארבורד תומכת בהיענות להצעות ובמכירת החברה.

לפי בכיר באינטל שהיה מעורב במגעים מול משרד האוצר להשקעה בבניית המפעל בקריית גת סיפר, אינטל מעוניינת לרכוש חברה גדולה נוספת בישראל ומנהלת מגעים מול חברה כזו שנמצאת על המדף. הוא אמנם לא פירט באיזו חברה מדובר, אך לפי ההערכות, אכן מדובר במלאנוקס.

מלאנוקס בדרך להמכר; המניה מזנקת ב-15%

אינטל תשקיע עוד 40 מיליארד שקל בישראל?