חדשות    

הקבלנים על תכנית כחלון בנדל"ן: "בדומה לתכנית מע"מ אפס – גם תכנית זו תגווע"

גורמים בשוק הנדל"ן מבקרים הבוקר את תכנית כחלון לשוק הנדל"ן: ארז כהן לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומר היום כי "תכנית כחלון תיצור בוקה ומבולקה"

גורמים בשוק הנדל"ן מבקרים הבוקר את תכנית כחלון לשוק הנדל"ן: ארז כהן לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומר היום כי "תכנית כחלון תיצור בוקה ומבולקה. הרעיון להפקיד את פתרון בעיית הדיור לגופים חסרי נסיון בעליל דוגמת עמידר וקק"ל רק יכניס כאוס לשוק המבולבל בלאו הכי".

"גם התפיסה שמחיר למשתכן יביא לירידות מחירים תתברר כטעות קולוסאלית. זו תהיה תיבת פנדורה ובדומה לתכנית מעמ אפס מאשתקד, תכנית זו תגווע, לא לפני שהשוק יעבור גל עליות מחירים נוסף. הפתרון היחידי הינו יישום מלא של הרפורמה בחוק בתכנון והבנייה, קידום תכנון קרקעות באזור הביקוש והגדלת,התחלות הבנייה", מסכם כהן.

כחלון מבקש מהציבור להמתין: "עדין לא נקבע שמס רכישה לדירה שנייה יעלה ל-20%"

גם גלעד יפרח, מבעלי חברת גלעד מאי הבונה בפריפריה, מתייחס לתכנית כחלון וכותב: "שוב הממשלה חוזרת לטעויות קודמותיה. המוני צעירים ומשפרי דיור לא יגיעו לפריפריה כתוצאה מכך, אלא רק כשהממשלה תתחיל סוף סוף לגבש תכנית כוללת שתשלב קידום רכבות מהירות למקומות דוגמת יצור הגלילית ומצפה רמון, יצירת פארקים מתקדמים לתעסוקה בנוסח אינטל בגליל ובנגב, עידוד אקדמאים, אנשי הייטק מהנדסים ומורים לייצר קהילות איכותיות ביישובי הפריפריה, זאת במקום לנסות בפעם המי יודע כמה לחלק "סוכריות" בדמות מחיר למשתכן".

פרופ אבי דגני, נשיא קבוצת גאוקרטוגרפיה: "מחקר שערכנו לאחרונה בקרב כ-1500 יומיים הנוסעים מי יום מהמרכז לפריפריה. מצא כי כ-40 אחוזים בקירוב יהיו מוכנים לשקול לעקור לפריפריה אם זמן הנסיעה יקוצר לפחות משעה, זאת לעומת,שעה וחצי-שעתיים כיום".

כחלון נפגש עם פלוג: "לאחר הקמת הממשלה תוקם ועדה לבחינת אפשרות הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים"

דגני קובע כי הדבר אומר חד משמעית כי "כל מדיניות הממשלה המבוססת מקדמת דנא על הטבות כביכול לאוכלוסיות מסוימות – בטעות יסודה. צריך להפוך את המשוואה, להתחיל דווקא מדגש על תשתיות תחבורה ותעסוקה, זאת במקביל להעניק תעדוף לאיכות, ולא לכמות, ובינתיים לשחרר קרקעות באיזור הביקוש במרכז, היכן שאנשים חיים ועובדים הנוסעים מידי יום"