חדשות    

הראל פיננסים: "מעריכים כי עליית הריבית הראשונה בארה"ב תתרחש השנה – גם אם הצמיחה תאכזב"

עפר קליין מבית ההשקעות הראל פיננסים: "להערכתנו, גם אם הנתון לצמיחה ברבעון הראשון בארה"ב, שיפורסם מחר, יהיה נמוך מהצפי - עליית הריבית הראשונה תתרחש עוד השנה"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מתייחס היום לנתוני המאקרו בארה"ב ומעריך כי "גם אם הנתון לצמיחה ברבעון הראשון בארה"ב, שיפורסם מחר, יהיה נמוך מהצפי – עליית הריבית הראשונה תתרחש עוד השנה".

"מחר (ד') יתפרסם בארה"ב האומדן הראשוני לצמיחה ברבעון הראשון של השנה, על פי קונצנזוס החזאים הצמיחה צפויה לעמוד על כ-1 אחוז בשיעור שנתי ואולי אפילו פחות, לעומת 2.2 אחוזים ברבעון הקודם", כותב קליין בסקירתו. "הגורמים לחולשה הם בין היתר, החורף הקשה, השביתה בנמלים והשפעת הדולר החזק על היצוא מארה"ב".

הראל פיננסים: למרות חולשת הדולר לא מומלץ לסגת מכל החשיפה למטבע האמריקאי

הראל פיננסים כותבים: "להערכתנו, גם אם הנתון יהיה חלש מהצפי, לא מדובר בנקודת פיתול בכלכלה ונראה המשך שיפור באינדיקאטורים הכלכליים במהלך הרבעונים הבאים והתחלת לחצים לעליית שכר, מכאן גם שאנו לא משנים כרגע את דעתנו לפיה עליית הריבית ראשונה תתרחש עוד השנה".

"המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.4 אחוז במרץ, כמעט כפול מקצב הגידול הממוצע 2014". הראל פיננסים כותבים בסקירתם כי "העלייה ביבוא מוצרי הצריכה, הייצור התעשייתי והגידול במשרות הפנויות תרמו לעלייה במדד ופיצו על הירידה ביצוא הסחורות. נתוני החודשים הקודמים עודכנו כלפי מעלה עקב העדכון בנתוני יצוא הסחורות.

הראל פיננסים: "צופים המשך מגמות חיוביות בשוקי המניות העולמיים"

"להערכתנו, בשע"ח (שקל – סל) הנוכחי, האינדיקאטורים הטובים יחסית ברבעון הראשון; לצריכה, למיסים, לתעסוקה, העלייה במחירי הדירות (ובביקוש למשכנתאות ולאשראי) והעלייה בציפיות לאינפלציה, לא תומכים בנקיטת צעדים קיצוניים מצד בנק ישראל, כגון ריבית שלילית ו/או הרחבה כמותית. למרות זאת, ייסוף חד בשקל מול סל המטבעות (שמקבל משקל רב יותר בהחלטת הריבית בתקופה האחרונה), בשילוב מדד מחירים נמוך משמעותית מהצפי באפריל, יכולים לשנות הערכה זו", כותבים הראל פיננסים.

הראל פיננסים מציינים כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה בציפיות לאינפלציה בישראל בכל הטווחים, וכותבים: "להערכתנו על רקע עליית הציפיות לאינפלציה שהתרחשה בחו"ל, עליית מחירי הנפט, והנתונים הריאליים החיוביים שפורסמו לאחרונה".

לחץ כאן למדריכים בניהול השקעות עצמאי

בנוסף מתייחסים הראל פיננסים למספר נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה בארץ ובעולם: בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 0.1 אחוז, בהתאם להערכתנו; נרשם שיפור בנתוני סחר החוץ במרץ. ובשווקי העולם: האינדיקאטורים מארה"ב ממשיכים להיות מעורבים; נרשמה ירידה במדד מנהלי הרכש בגוש האירו לחודש אפריל, אך הרמה עדיין גבוהה; המשך עלייה בביטחון העסקים בגרמניה.